איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

עורך הדין איתמר בן גביר ממפלגת עוצמה יהודית אמר היום (רביעי) כי פסילתו של מיכאל בן ארימהתמודדות בכנסת היא פסטיבל של צביעות וכי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניצן, רוצים לנהל את המדינה.

בריאיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב אמר בן גביר כי התנועה הרפורמית היא ששכנעה את מנדלבליט למנוע את התמודדותו של בן ארי וכי הדברים הקשים שהוא נשמע אומר בהקלטות הוצאו מהקשרם. עוד אמר כי לא ייתכן שהיועץ המשפטי ופרקליט המדינה פוסלים ציוני אוהב ישראל כבן ארי אך מגוננים על זכויותיהם של חנין זועבי ואחמד טיבי שקוראים לדבריו לרצח חיילים ופגיעה במתיישבים יהודים.

"אביחי מנדלבליט, ואני אומר לך את זה כמשפטן, נתן אמש חוות דעת שהיא לא משפטית, המטרה שלה היא לשנות את פניה של מדינת ישראל, את הצביון של מדינת ישראל", אמר בן גביר. "אביחי מנדלבליט הוא יועץ משפטי, שי ניצן הוא פרקליט המדינה, הם לא אמורים לנהל ולקבוע מי יבחר לכנסת. יש כאן פסטיבל צביעות... המפלגות שנמצאות היום על המפה הפוליטית במדינת ישראל, בל"ד, תע"ל, חדש, רעם, הן מפלגות שמעודדות פגיעה ביהודים. המפלגות האלה בעד למחוק את המדינה היהודית. מנדלבליט וניצן בשנים האחרונות מגוננים עליהן ועוטפים אותן".

בן גביר הוסיף: "נלך לבית המשפט העליון בתקווה אחת שבאמת מה שיניע את מקבלי ההחלטות זה לא האג'נדה של ד"ר בן ארי. אפשר להסכים, אפשר לא להסכים - אבל הייתי מצפה מכל מי שמדבר על דמוקרטיה לבוא ולפחות לא להיות צבוע".

אמש מסרו מנדלבליט וניצן לוועדת הבחירות כי אין לאפשר לבן ארי להתמודד לכנסת ה-21 בגלל הסתה לגזענות. בנוגע לבן גביר, היועץ קבע כי "מצבור הראיות מטריד מאוד", אך לפי עמדת מנדלבליט וניצן הוא יוכל להתמודד. את העתירה בנושא הגישה מפלגת מרצ.

על פי הודעת היועץ, עיקר המשקל ניתן לדברים שנאמרו בקולו של בן ארי בסרטונים שונים, שחלקם הועלו לעמוד הפייסבוק של עוצמה יהודית. בעמדת היועץ המשפטי ציטוטים מפורטים "המלמדים באופן מובהק כי בן ארי מסית לליבוי יצרים שיטתי על יסוד לאומי-אתני נגד האוכלוסייה הערבית באופן המביא איבה ומעמיק תהום".