השלט החזן של תנועת חזון
השלט החזן של תנועת חזוןצילום: PayPerLens

על רקע המאבקים סביב מתווה הכותל, יצאה הבקר (ד') תנועת 'חזון' בקמפיין חוצות נגד הרפורמים שבו הם מאשימים אותם בהעצמת ההתבוללות בעם ישראל.

כחלק מהקמפיין נתלה שלט ענק, מול קניון איילון ברמת גן שבו נכתבו המילים הבאות: "סבא רפורמי = בן מתבולל = נכד גוי". לצד הכיתוב הענק מופיעים המילים: "שומרים על הכותל נורמלי".

הקמפיין מגיע על רקע הפרובוקציה המתכוננת ליום שישי הקרוב ברחבת הכותל המערבי על ידי התנועות הרפורמיות וארגוני נשים.

בתנועת 'חזון' מתבססים על אמירות שפורסמו לאחרונה על ידי ראשי התנועה הרפורמית, כאמירתו של ריק גייקובס נשיא התנועה הרפורמית שאמר כי "אני עדיין שומע אנשים מדברים על נישואי תערובת כאילו זו מחלה.

"אסור לראות בזוג של יהודי וגויה כישלון", "נישואים בין 2 יהודים הם גטו שכולא אותם בתוך חומה של מסורת וצריך לפרוץ את הקירות האלה" - אמירה של מייקל שייבון, בטקס סיום הסמכה של בוגרי התנועה.

תנועת חזון קמה לקראת הבחירות הקרובות, על מנת להציב סדר יום יהודי במדינה. בתנועה מבקשים להחזיר לשיח הציבורי נושאים כמו שמירה על השבת במרחב הציבורי, חשיבות התא המשפחתי, קדושת הכותל ועוד נושאים נוספים הקשורים לערכי היהדות.

לאחרונה, גייסה התנועה מעל 120,000 תומכים, אשר חתמו לתנועה על אמנה הישראלית הקוראת למפלגות השונות להתחייב לפעול לקידום היהדות במדינה.