הרב יונה מצגר, הבוקר
הרב יונה מצגר, הבוקרצילום: יהודה חיים, פלאש 90

הרב הראשי לשעבר יונה מצגר שוחרר הבוקר (רביעי) מכלא מעשיהו אחרי פחות משנתיים של מאסר.

הרב מצגר יצא לחופשי במסגרת תוכנית שיקום, בעקבות הוראת ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט מאתמול להעניק לו שחרור מוקדם. בפרקליטות לא התנגדו למהלך.

הרב מצגר החל לשאת עונש מאסר של שלוש שנים וחצי בכלא מעשיהו בתחילת מאי 2017. הוא הורשע בהסדר טיעון בעבירות של שוחד, מרמה והעלמת מס. מצגר נידון תחילה למאסר של ארבע שנים וחצי, אבל בית המשפט העליון הפך את החלטת המחוזי, קיבל את הערעור שהגיש הרב הראשי לשעבר וקיצר את העונש בשנה.

בחודש ינואר דחה נשיא המדינה ראובן ריבלין את בקשת החנינה של מצגר. בנימוקיו להחלטה, הדגיש ריבלין כי "מוסד החנינה אינו חוליה נוספת במערכת המשפט, ונועד למקרים בודדים וחריגים בלבד, עם נסיבות ייחודיות ויוצאות דופן".

עורכי הדין רותם טובול וקובי אביטבול שייצגו את מצגר מסרו לאחר מתן ההחלטה: "אנחנו מודים לפרקליטות על עמדתה ההגונה ועל הסכמתה לשחרורו המוקדם של הרב מצגר. הרב סיים תהליכי טיפול רבים במסגרת תקופת המאסר ועמד בכל הקריטריונים בחוק שחרור על תנאי. ועדת השחרורים קיבלה את בקשת הרב לשחרור על תנאי והורתה על שחרורו בתנאים מגבילים. הרב כרגע מתכוון לצאת אל ביתו, לטפל בבריאותו ולחזור במשפחתו".