דיוני ועדת הבחירות
דיוני ועדת הבחירותצילום: חזקי ברוך

ועדת הבחירות לכנסת ה-21 מתכנסת בשעה זו (רביעי) כדי לדון בעתירה שהגישה מרצ כנגד מועמדותם של חברי "עוצמה יהודית" לכנסת, ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר.

מסתמן כי מפלגת ישראל ביתנו תצביע נגד הפסילה, ובמפלגת כולנו מתכוונים להיעדר מהדיון. המשמעות - צפוי רוב קטן נגד הפסילה.

ד"ר מיכאל בן ארי תקף הבוקר את עמדת היועמ"ש כי אין לאפשר לו להתמודד בבחירות: "משפטן רשלן לקח חלקי דברים", אמר בריאיון לערוץ 7.

מהומה בועדת הבחירות

השופט מלצר, יו"ר ועדת הבחירות ומנהל הדיון, אמר בתחילת דבריו "תתעלו על עצמכם ותצביעו לא על פי הזיקות הפוליטיות אלא בצורה עניינית ומשפטית. מקווה שהדיון לא יהפוך לדיון ציבורי אלא לעקרונות המשפטיים".

"המבחן לדמוקרטיה זו לסובלנות גם לדעות שאינן תואמות את השקפתכם. שיש ספק הספק עובד לטובת הזכות להיבחר. אם יש דרך אחרת למנוע את מי שלכאורה מתקיים בו טעם לפסילה אז יש להימנע בפסילה ולהשתמש כאמצעי אחרון. מי שנבחר הוא נהנה מחסינות ומרגע שמצהיר אמונים ויהיה קשה מאוד לשלול לו או לפעול נגדו .

מלצר הוסיף "לגבי גזענות צריך להוכיח שהפעילות לגזענות היא שיטתית והראיות צריכות להיות ברורות. נוצג מנהג שחלק מהצבעות פה הם פוליטיות והצביעו לפי חלוקה פוליטית ואמרו שבמילא מי שמחליט זה בית המשפט העליון. אני מקווה שתפתיעו אותי לטובה. אם תנהגו על פי מה שמתבקש לא תצטרכו לבקר את בית המשפט העליון. גם אני כשופט אני משנה את דעתי לאור הדברים שמוצגים בפניי ואם אשמע טענה שתשכנע אותי אשנה את דעתי".

מלצר ביקר את התנהלות היועמ"ש מנדלבליט ואמר כי "זה שהיועמ"ש הגיב באיחור זה לא לרוחי".

עורך הדין איתמר בן גביר ביקש ארכה לעיין בהחלטת היועמ"ש. "קיבלנו את עמדת היועמ"ש ב-22:59. המינימום שבמינימום זה לתת לנו להגיב. מבקש לאפשר לנו שעה וחצי לשבת עם החומרים כדי להגיב בצורה רצינית. הזכות שלנו לבוא כאן ולטעון נגד הבקשות המופרכות שנועדו למנוע מאיתנו להתמודד".

ח"כ עיסאווי פרג' ממרצ כינה אותו "גזען", וזה בתגובה קרא "לך למרמרה". משתתפים נוספים בדיון קראו לעבר פרג' "בסוריה לא היית יכול לדבר ככה". יו"ר הוועדה, השופט מלצר, נזף בפריג' והורה על הפסקה של חצי שעה בדיונים.

במסגרת ההפסקה התפתח עימות נוסף, במהלכה בן גברי הגיש לח"כ סתיו שפיר תביעה על סך חצי מיליון שקלים על כך שלטענתו כינתה אותם "נאצים".