ד"ר עופר כסיף
ד"ר עופר כסיףצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת הבחירות המרכזית החליטה שלא לפסול את רשימת חד"ש לכנסת, אך פסלה את המועמד במקום החמישי ברשימה, עופר כסיף.

ההחלטה התקבלה ברוב של 15 תומכים מול 10 מתנגדים. נציגי מפלגות כולנו והתנועה נעדרו מהדיון.

את בקשת הפסילה הגישו סיעות ישראל ביתנו ועוצמה יהודית.

ח"כ עודד פורר מסיעת ישראל ביתנו הגיב להחלטה לפסול את כסיף ואמר, "עופר כסיף ועשרה כמוהו לא יצליחו במשימתם הלא קדושה לחלל את המדינה ולהפוך אותה לעוד מדינה ערבית מולטי לאומית במזרח התיכון. הדמוקרטיה הישראלית היא חסונה, היא יודעת להתמודד עם ביטויים קשים, ביטויים מכעיסים ומקוממים. אבל גם לזה צריך להיות גבול".

"היום סימנו לחורשי רעתינו את הגבול וקבענו שבדמוקרטיה הישראלית, מי ששולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לא יהיה חלק מהמשחק הדמוקרטי. מנענו מהזועבי הבא להגיע לכנסת ישראל", דברי פורר.

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר, "השכל הישר ניצח בועדת הבחירות. אין מקום לאדם השולל את אופיה היהודי של המדינה ולתומך טרור מובהק בבית המחוקקים הישראלי. אנו מקווים שבית המשפט העליון יבין את הדברים, וילמד את כסיף כי אין מקומו בפרלמנט הישראלי, אלא לכל היותר בפרלמנט הסורי".

במפלגת חד"ש-תע"ל הגיבו להחלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את מועמדותו של עופר כסיף לכנסת.

"הזוי ומביש שהבריונים הכהניסטים והמסית אביגדור ליברמן הם שמכתיבים את סדר היום של ועדת הבחירות המרכזית. פסילתו של כסיף היא עוד שלב בצמצום המרחב הדמוקרטי והשתקת כל קול של התנגדות למשטר מפלה וגזעני. חד"ש-תע"ל תמשיך להציג קול צלול וברור למען שלום, שוויון וצדק חברתי. אנו גאים בד"ר עופר כסיף. להתנגד לכיבוש זה לא בניגוד לחוק", נמסר מטעם המפלגה.