הרב אהרונוב עם נתניהו
הרב אהרונוב עם נתניהוצילום: באדיבות המצלם

מי שעוקב אחר נתניהו יודע שכבנו של היסטוריון, נתניהו לומד כל הזמן מההיסטוריה, אפילו מההיסטוריה שלו עצמו.

הפעם הראשונה שנתניהו הצליח להיבחר לראשות הממשלה, היה זה בשנת 1996 בבחירה ישירה כאשר מה שהביא אותו על חודו של קול לבית בבלפור היה זה הקמפיין של חב''ד ''נתניהו טוב ליהודים''.

על הקמפיין ניצחו שני חב"דניקים. הראשון הוא יוסף יצחק גוטניק המלירדר החרדי האוסטרלי שמאז הוכרז כפושט רגל, והשני הוא הרב יוסף יצחק אהרונוב יו''ר צעירי חב''ד, גם הוא ריצה עונש של שנתיים ימים בכלא חרמון על עבירות מס שונות, אך הפתיע וחזר בסערה לזירה הציבורית.

ולא, לא היו לו חיים קלים, הוא נתקל בהתנגדויות עזות. החיים של הרב אהרונוב מתנהלים בדיסוננס מתמיד, מצד אחד יש לו לא מעט קשיים והפרעות שצצים ללא הרף מבית ומחוץ ומדובר על קשיים שיכולים למוטט כל אדם או עסקן בן אנוש, על העמותות שבראשן עמד, הוטל צו פירוק ורוב העובדים פוטרו על ידי המפרק. ומן הצד השני הרב אהרונוב עומד היום בראש העשייה החב''דית בישראל, והוא סומן בשנה האחרונה כ'יהודי המשפיע ביותר בעולם היהודי'.

העשייה החב''דית בישראל נמצאת היום בשיא השיאים שלה, כך ללא ספק. כיום ישנם כאלף שלוחי חב''ד הפועלים כולם תחת ארגון צעירי חב''ד, ומפעילים כ-450 בתי חב''ד שפרוסים ומנהלים פעילות בכל עיר בכל ישוב ובכל שכונה בארץ, לרבות בבתי הספר, באוניברסיטאות ובבתי החולים, הרב אהרונוב חולש היום על מפעל אדירים.

על ההיקף ניתן ללמוד רק מההודעה לעיתונות ששיחררה צעירי חב''ד השבוע, בה נכתב כי צעירי חב''ד תחלק במחנות צה''ל וגופי הביטחון, במרכזים הרפואיים ובבתי אבות כשני מליון משלוחי מנות, זה בלתי נתפס.

צריך לחזור ולסייג, הרב אהרונוב זוכה להפרעות חוזרות ונשנות כדוגמת הפצת פשקוילים ואיומים משפטיים מבית ומחוץ. ללא ספק צריך לפתח עור של פיל בכדי לא לשים לב למתקפות השונות מחד ולהביא לתנופת עשיה של כל הזמנים מאידך.

הוא לא חזר הביתה לישון אלא שם את הרגל על דוושת הגז בכל הכח, אחת הדוגמאות היא מהפיכת רשת בתי הספר ''שלהבות חב''ד'' שהוקמה על ידו. זו רשת בתי ספר בסגנון הייטק, הרשת אנינה משרתת את ילדי משפחות חסידות חב''ד, אלא פונה לציבור החילוני שרוצה מסורת וערכים בטעם של חב''ד עם חינוך ברמה גבוהה.

למרות שהוקמה לא מזמן, הרשת הודיעה כבר כי תפתח בשנת הלימודים הבאה 20 כיתות א'.. . הרב אהרונוב מצליח להעביר מסר במעשיו לכל המפריעים למיניהם שהם משחיתים את זמנם לריק, וכדאי שישקיעו את זמנם בדברים אחרים ומועילים.

במשך שנים היה הרב אהרונוב איש סודו של נתניהו, אם בניו יורק כשנכנסו יד ביד לציונו של הרבי מליובאויטש, ואם בכפר חב''ד שם נתניהו הגיע כאורחו של הרב אהרונוב לאפות מצה שמורה במאפיית המצות המיתולוגית.

נתניהו מכיר היטב את אופיו של אהרונוב שלא חת מאיש. כעת כשגוש הימין נמצא בסכנה, לא יהיה זה לפלא אם הוא ידרוש מאהרונוב לצאת שוב בקמפיין.

נתניהו יודע ללחוץ על הנקודות הרגישות. הוא הכיר את הרבי מליובאוויטש באופן אישי וזכה לשוחח עימו ארוכות. נתניהו יודע ומכיר היטב את עמדותיו של הרבי בנושא שלימות הארץ ויודע שחסידיו יעשו הכל שמדיניות זו תימשך. הוא ידע לשכנע את חב''ד להיכנס לפני 20 שנה לקמפיין אדיר שבוע לפני פתיחת הקלפיות. לא מן הנמנע שנראה זאת שוב גם הפעם, תלוי במדד הלחץ בבלפור.