זוכר כל יום. רון קרמן
זוכר כל יום. רון קרמןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בבית העלמין בחיפה תתקיים מחר (שישי) האזכרה לטל קרמן הי"ד שנרצחה לפני שש עשרה שנה בפיגוע הרצחני באוטובוס קו 37.

אביה רון קרמן אומר לערוץ 7 כי בשבילם חודש אדר הוא מורכב במיוחד. "טל שלי נרצחה בפיגוע בא' אדר ב' לפני שש עשרה שנה גם אז זו הייתה שנה מעוברת. מחר יהיו באותו בית עלמין עוד ארבע אזכרות לארבעה חללים נוספים מאותו פיגוע ואנחנו תמיד מתאמים בינינו שהאזכרות לא יפלו אחת על השניה".

"אנחנו קיבלו את המכה הכי גדולה וכל שאר הדברים זה בטל בשישים. ההשקפה על החיים השתנתה. שבועיים אחרי הפיגוע הבן שלי שהיה אז בן 12 התחפש וכאילו חזרנו לשגרה. דווקא בשנים האחרונות זה מציף אותו מחדש ,הוא אמר לי השבוע, אבא אני לא יכול לעבוד בימים האלה", מספר קרמן.

הוא מציין שגם השנה יעמוד מול קברה של בתו ויגיד לעצמו ששום דבר לא השתנה, "אני רואה את הפנים החייכניות של אורי אנסבכר הי"ד וזה מחזיר אותי לפיגוע של טל כי גם היא הייתה בחורה חייכנית. אני ותיק בשכול, כבר 16 שנה, ואני ממשיך להיות המום מכך שמדינת ישראל ממשיכה לממן את הרשות באופן ישיר או עקיף".

לדבריו מאז הפיגוע המחבלים שוחררו והסייענים שסייעו לביצוע הפיגוע לא נענשו. "מה יותר פשוט מלשלול אזרחות של הסייען שרצח לנו את הילדים? גם זה עדיין תקוע בבית המשפט העליון שני המחבלים שוחררו בעסקת שליט וזה ממשיך להרתיח את דמי. מדברים על עונש מוות למחבלים ואפילו לא מעמידים הרכב שופטים שיכול לתת עונש מוות".

קרמן לא מאמין לפוליטיקאים והבחירות מבחינתו הן לפרוטוקול בלבד. "כל הפיאסקו הזה, שאף אחד לא מדבר לגופו של עניין, מרתיח אותי. בשבילי האזכרה מחר היא יום הדין, אבל שום דבר לא השתנה ואין רצון אמיתי לשנות".

"לפוליטיקאים יש מטרה - לחזור ולשלוט - אבל אין מצע. נתניהו הבטיח לי לא לשחרר מחבלים והיום יש לנו למעלה משבעה חללים שנרצחו כתוצאה מעסקת שליט. כך שיש לי סלידה מפוליטיקאים שבסוף לא מעניין אותם העם אלא רק התפקיד", הוא מסכם.