יאיר רביבו
יאיר רביבוצילום: יגאל בוקובזה

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, התייחס בישיבת מועצת העיר לסוגיית חילולי השבת בלוד ולסרטון שבו הוא נראה מדבר בשבחו של ראש העיר טבריה רון קובי.

רביבו גילה כי בתקופת כהונתו חלה ירידה בכמות העסקים הפתוחים בשבת בעיר לוד. "עיריית לוד, כעיר מעורבת - יהודים וערבים ודתיים וחילונים - מתנהלת בצורה טובה בנושא השבת. אנחנו עושים את זה בצורה טובה ועובדה שבקדנציה שלנו קדושת השבת עלתה מדרגה. יש פחות חילולי שבת המוניים ופחות עסקים שפתוחים בשבת".

בנוגע לקובי אמר רביבו: "הייתה סוגיה שהצטלמתי ליד ראש עיריית טבריה, שממנו למדנו מושג חדש - 'כפייה חילונית', אני אכפה עליך את החילול שבת, אני אעשה את זה בפומבי. אני חושב שזו דרך לא ראויה. חבל שגורמים פה הוציאו את זה לתקשורת, כי זה מתפרש לא נכון.

"אני הבהרתי את הנקודה הזו, אני גם הערתי לראש עיריית טבריה. באתי אליו בצד של חיבוק. אמרתי לו 'שמור על השבת והשבת תשמור עליך'. אל תעשה בהתרסה... ומה שנעשה היום בטבריה הוא התרסה כלפי הציבור הדתי. יש פגיעה ברגשות הדתיים שמה. אתה לא צריך להתריס בהם. כראש עיר אסור לנו להתריס נגד שום דבר".

רביבו גם ציין בסיפוק את שבתות הפיוט המתקיימות ברחבי העיר לוד בעונת החורף, "אנחנו עושים שבתות פיוט ובקשות עם המחלקה הדתית והתרבות החרדית. הן שבתות מאוד מוצלחות שהתקיימו כל החורף. זה מכבד את השבת ועושה עונג שבת לתושבים".