הרב עמי פייקובסקי, רב הכדורגלנים
הרב עמי פייקובסקי, רב הכדורגלניםצילום: פלאש 90

"אלונה, מותר להגיד טעיתי, אל תתביישי". כך קורא הרב עמי פייקובסקי, מי שנחשב לרב של הכדורגלנים, לאלונה ברקת, מספר 3 ברשימת 'הימין החדש' ומי שעומדת בראשות מועדון הכדורגל של הפועל באר שבע.

"הזדעזעתי לשמוע את אלונה אומרת ומסבירה למה זה חשוב לשחק בשבת. שקבוצות וילדים יצאו לשחק בשבת כדורגל", אומר הרב פייקובסקי.

"הזדעזעתי כי אני אישית נמצא הרבה בחדרי הלבשה עם השחקנים, עושה איתם פעילויות". הרב פייקובסקי, חסיד חב"ד שעד לחזרתו בתשובה שיחק כחלוץ בקבוצת הכדורגל של בית"ר ת"א/רמלה, מוכר כרב של הכדורגלנים בשל הקשר הצמוד שיש לו עם שחקנים ומאמנים רבים בכדורגל הישראלי, איתם ועם אוהדיהם הרבים הוא עושה מגוון פעילויות - משיעורי תורה, דרך הנחות תפילין, הדפסת ספרי תניא וטקסי קביעת מזוזות.

"את כל הנשמה שלי אני נותן בשביל ששחקנים יתקרבו לקב"ה, שזה יביא שמחה, שזה יביא ביטחון. אני עובד עם מאמני מכבי נתניה, תראו לאן הם הגיעו בלי תקציב גדול - הכל זה בזכות התורה, התורה נותנת את האמונה".

הרב פייקובסקי שמע את ברקת, הבעלים של באר שבע בפועל עד לא מזמן ומספר 3 ברשימת מפלגת 'הימין החדש', מצדיקה את קיום המשחקים בשבת בתואנה כי אין ברירה בשל מספר מרכיבים ויצא כנגד האמירה. "אלונה ברקת מי כמוך יודעת כמה שחקנים לא רק עם מסורת, אלא דתיים ממש ששומרים שבת, שמתפללים ומניחים תפילין כל יום יש בכדורגל הישראלי שלא רוצים לשחק בשבת".

לדברי הרב פייקובסקי, בזמן בעלותה על הפועל באר שבע, שיחקו בקבוצה של אלונה שניים לפחות כאלה - דן איינבינדר, קשרה של בית"ר ירושלים כיום וחן עזרא המשחק כיום בבאר שבע.

"את רוצה להכריח אותם לשחק בשבת? איפה ההיגיון?", שואל הרב עמי.

"את עוזבת את הכדורגל והולכת לפוליטיקה, מה מצפים ממך? לשנות דברים. הרי את רוצה לבוא לשם ולהגיד אי אפשר ואין מגרשים? זה הבל וריק, אלו שטויות. אני יודע מאיפה השורשים שלך, את מאמינה בת מאמינה, איך את יכולה להגיד כזה דבר, איך את יכולה לתת יד למשחקים בשבת במיוחד כשאת יודעת ששחקנים לא רוצים לשחק בשבת".

הרב עמי קורא לאלונה לחזור בה וסבור כי תמכה במשחקים בשבת רק בכדי למצוא חן בעיניי אחרים. "תתחזקי ותעשי שינוי, יבחרו בך רק בשביל זה. את האמונה האמיתית שיש בך תוציאי, אל תפחדי, אל תתרפסי ותנסי להיות טובה בשביל שישמעו אותך. תהיי גאה במי שאת, יהודיה אמיתית עם שורשים אמיתיים. על זה את צריכה לעמוד ואז תראי את ההצלחה".

"לא לשחק בשבת, אסור לשחק בשבת. מותר להגיד טעיתי, אל תתביישי אלונה", אמר הרב פייקובסקי.