טקס הזיכרון לקורבנות הפיגוע בבריסל
טקס הזיכרון לקורבנות הפיגוע בבריסלeja

בית המשפט בבריסל שבבלגיה הרשיע הערב (חמישי) את המחבל מנדי נמוש בארבע מקרי רצח בפיגוע הירי שביצע בשנת 2014 במוזיאון היהודי בבריסל.

כזכור, שניים מן ההרוגים בפיגוע היו ישראלים.

המחבל, מוסלמי המחזיק באזרחות צרפתית, הצטרף לדאע"ש ואף לחם בשורותיו בסוריה, אך נשלח לאירופה כדי לבצע שם פיגוע.

ב-24 במאי 2014 הוא פרץ למוזיאון היהודי בבירת בלגיה ופתח באש מרובה אוטומטי לעבר כל מי ששהה במקום באותו רגע. הוא רצח את עמנואל ומרים ריבה ושני בני אדם נוספים. המחבל הצליח להימלט מזירת הפיגוע אך נתפס אחרי מרדף שארך שישה ימים ונעצר במרסיי.

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר, הגיב להחלטת בית המשפט. "אנו מברכים על פסק דינו של בית המשפט הבלגי, שאחרי שנים של סבל ואי-וודאות הביא צדק למשפחתם של חפי הפשע שנרצחו באכזריות כה רבה ב-24 במאי 2014, ולקהילה היהודית כולה".

"הפיגוע הברוטלי הזה התרחש בתקופה של עלייה באנטישמיות באירופה, ולמרבה הצער, האנטישמיות המשיכה לצמוח בשנים שחלפו מאז. אנו מודים לשלטונות הבלגיים על הצעדים הרבים הננקטים למען הקהילה היהודית, אך אסור לנו לשכוח שהסכנה עוד נמצאת מסביבינו. עלינו לעמוד על המשמר בבלגיה וברחבי האיחוד האירופי כולו על מנת להבטיח שהברבריות והאלימות הללו לא יתרחשו שוב", הוסיף זינגר.

לדבריו, "מצער מאוד שמשפט זה היה מלא בתיאוריות קונספירציה ובדמוניזציה של ישראל מצד הסנגורים והחשודים. אנו יכולים רק לקוות כי השופטים הכירו בסכנה של הכנסת דימוי אנטישמי לתוך בית המשפט".