צפו: 20 אלף בתפילת ראש חודש בכותלהלל מאיר

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף את ''נשות הכותל'' וקורא לשמור על ההלכה היהודית ברחבת הכותל המערבי.

''אלמלא החיבוק הצבוע שהן מקבלות בחלק מכלי התקשורת, לא הייתי מתייחס בכלל לקומץ נשות הכותל המטורללות ולפרובוקציות הקבועות והפחדניות שלהן. אף לא אחת מה'גיבורות' הללו לא היתה מעזה לעשות משהו דומה במסגד או כנסיה, להבדיל", כתב סמוטריץ' בטוויטר.

"'מעולם לא זזה שכינה מכותל המערבי'. שריד בית מקדשינו הוא מקום קדוש וכך יש לשמור עליו, בהתאם להלכה ולמנהג המקום שקובעת הרבנות הראשית. שנזכה בעזרת ה' לבניין בית המקדש במהרה בימינו. אמן. חודש טוב ושמח!", הוסיף יו"ר האיחוד הלאומי.

מוקדם יותר פרסמה המשטרה הודעה רשמית שבה האשימה את נשות הכותל ביצירת פרובוקציה מכוונת ברחבת הכותל המערבי.

"חלק מנשות הכותל הגיעו לרחבת התפילה המרכזית ככל הנראה באופן מכוון על מנת ליצור חיכוך ופרובוקציה וזאת בניגוד לבקשת הסדרנים והמשטרה שיתפללו ברחבת עזרת הנשים שהוקצתה להן", נכתב בהודעת המשטרה.

"נוכח הצפיפות בין הפלגים, הדבר יצר עימותים מקומיים שטופלו על ידי כוחות המשטרה שנערכו במקום", לשון הודעת המשטרה.

נזכיר כי הבוקר (שישי) התעמתו מפגינים עם קבוצת "נשות הכותל" בכניסה לרחבת הכותל המערבי, לאחר שהגיעו למקום לתפילת ראש חודש המונית. מפגין אחד נעצר.

נשות הכותל טענו כי "אלפים רבים של חרדים התקבצו מסביבנו, קיללו, צעקו, דחפו והיכו. עקב הפקרת משטרת ישראל את ביטחון הנשים, פונו שתי נשים לטיפול רפואי בעקבות ההתקפות. בעיצומה של התפילה, ועקב אלימות קשה, התפנו נשות הכותל מן הרחבה, תחת אבטחה כבדה. חלקן נפלו, נחבלו ונפצעו".

ענת הופמן, יו״ר ארגון נשות הכותל אמרה כי "למרות האלימות הקשה מצד אלפי חרדים קיצוניים שבאו להפריע לתפילת נשות הכותל, למרות ההגברה המכוונת שהופעלה במקום כדי להפריע לתפילה, למרות הפקרת משטרת ישראל את נשות הכותל לאלימות ולסכנת חיים, למרות שכמה מאיתנו נפצעו ונחבלו - אנחנו נמשיך להתפלל במקום מתוך יראת שמיים ודבקות במטרה".

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, אמר הבוקר כי "רחבת הכותל אינה רחבת הפגנות וביקש להימנע מפרובוקציות ולשמור על הכותל כמקום מאחד ולא מפלג.

"בראש חודש אדר ב' הבא עלינו לטובה אני קורא לכולם להימנע מלהביא את מלחמתם אל הכותל. אנא מכם - הכותל איננו במה להשמעת רעיונות ולא רחבה לקיום הפגנות. הניחו לכותל, לבל יהפוך חודש אדר, חלילה, מחודש של שמחה ואחדות - לאבל ומחלוקת", הוסיף הרב רבינוביץ.

בתפילה בכותל הבוקר השתתפו כעשרת אלפים מתפללים ומתפללות אשר הגיעו מעשרות ישיבות, אולפנות, ישובים וערים ברחבי הארץ. את התפילה הוביל החזן נפתלי קמפה באמצעות מערכת הגברה.