נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, השתתף אחר הצהריים (ראשון) בכנס בוחרים צעירים של המרכז להעצמת האזרח שנערך באוניברסיטת תל אביב.

"התפקיד שלנו בדרג המדיני הוא לגבות אתכם, חיילי צה״ל לעתיד. שחיילים לא יצטרכו להסתובב עם עורך דין צמוד. שחיילים ידעו שאנחנו תמיד נהיה שם בשבילם. אתם נשלחים להגן על מדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי שנותנת זכויות לכל האזרחים - יהודים, ערבים, דרוזים וכן הלאה כאחד. אנחנו דמוקרטיה וגאים בזה שאנחנו דמוקרטיה אבל אנחנו קודם כל הבית של העם היהודי. זו מהות המדינה היהודית והדמוקרטית", אמר בנט לתלמידים המשתתפים בכנס.

בשיחה עם העיתונאית טל שניידר אמר בנט, "מה שצריך לדעת זה את הדבר הבא - הצעירים רוצים חירות ורוצים את הזכות לבחור את עתידם בעזרת המעשים שלהם. ב-6 השנים האחרונות פעלנו לשבור מונופולים ולהגביר את החירות. למשל: מונופול המלט ששברתי כשר כלכלה, מונופול האוניברסיטאות הציבוריות ששברתי כשהפכנו את המרכז הבינתחומי לאוניברסיטה פרטית ראשונה".

בהמשך הבהיר בנט שהוא איננו מוכן להתחייב על תמיכה בליגליזציה של סמים קלים, "מבחינתי, כל מהלך של לגליזציה יהיה אחרי שנוודא שזה לא פוגע בבריאות ולא הורס את החיים של אנשים. אחרי זה, מבחינתי יש אור ירוק".

"אני לא עובד לפי סקרי דעת קהל אלא לפי המציאות", הוסיף בנט. "אם יבואו מומחים רפואיים ויראו ששימוש בקאנביס לא פוגע במשתמשים, אם נראה שיש אפשרות ללגליזציה שלא פוגעת בביטחון הילדים - אני הולך על זה. אני לא מסכן את עתיד הילדים, עתיד הנוער ועתיד האנשים בישראל גם אם זה פופולארי".

על סערת רותם סלע אמר בנט, "אנחנו בימים שנופלים טילים על ישובי הדרום ואני לא מבין את ההיגיון בלהתנפל על שדרנית טלוויזיה במקום לטפל באיום האמיתי, שזה חמאס שיורה על הילדים שלנו.
כשאהיה שר הביטחון נילחם במחבלים ולא במנחת הכוכב הבא לאירוויזיון. לגבי עצם העניין - אזרחי ישראל הערבים: כל אזרח במדינת ישראל זכאי לזכויות אזרחיות שוות. יש מפלגות ויש חברי כנסת מסוימים שמביעים התנגדות לעצם קיומה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ואת זה אני לא מקבל. הרבה מאוד אנשים בציבור הערבי רוצים עתיד והם לא מבינים למה חברי הכנסת שלהם מתעקשים להילחם נגד מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".