עליית "נפש בנפש", ארכיון
עליית "נפש בנפש", ארכיוןצילום: ערוץ 7

‎יריד ה"מגה עלייה" של ארגון "נפש בנפש" נערך היום (א') בניו ג'רזי, בהשתתפות למעלה מ-1000 עולים פוטנציאליים מרחבי צפון אמריקה.

באירוע השתתפו קונסול ישראל בניו יורק דני דיין, יו"ר קרן קימת לישראל, דניאל עטר ומייסד, מנכ"ל קק"ל, אמנון בן עמי, מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל אריאל משעל ומנכ"ל נפש בנפש, הרב יהושע פס.

היריד בניו ג'רזי מהווה את יריית הפתיחה לשבוע מרוכז של אירועי עלייה וסדנאות ממוקדות שייערכו בערים נוספות ברחבי צפון אמריקה. האירוע שהתקיים זו השנה ה-11, נערך בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, קרן קימת לישראל, הסוכנות היהודית לישראל ו-JNF-USA.

‎במסגרת האירוע, הוענקו למשתתפים שמתכננים לעלות לישראל שירותי ייעוץ והכוונה במגוון נושאים הקשורים לעלייתם ולקליטתם בארץ. בין אנשי המקצוע שלקחו חלק ביריד וסייעו במתן המידע הנדרש לעולים, ניתן היה למצוא יועצים פיננסיים, יועצי תעסוקה, יועצי מס וביטוח, חברות נדל"ן, חברות שילוח ועוד. ליריד הגיעו גם נציגים מקופות החולים ובתי חולים בארץ וגם רשויות מקומיות המעוניינות למשוך את העולים לגור בשטחן, ביניהן חיפה, בית שמש ירושלים וקרית גת.

‎אחת המטרות המרכזיות של היריד השנה היא חשיפת העולים הפוטנציאליים למגוון האפשרויות הקיימות עבורם בצפון ובדרום הארץ כחלק ממיזם "זינוק בעלייה" המופעל ע"י ארגון נפש בנפש בשיתוף עם קרן קימת לישראל. מטרת המיזם היא לחזק את הפריפריה ואת העיר ירושלים באמצעות הבאת עולים חדשים לאזורים אלה על ידי הענקת הטבות ושירותים משודרגים. לטובת מטרה זו, הגיעה ליריד משלחת מיוחדת של קרן קימת לישראל ובראשה, יו"ר קק"ל, דניאל עטר, ומנכ"ל קק"ל, אמנון בן עמי וגם מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל הגיע לברך את העולים הפוטנציאליים.

‎במהלך היריד דיבר יו״ר קק״ל, דניאל עטר, על הקשר ההדוק שבין העליה לארץ לבין הצורך של החברה הישראלית ליצור איזון דמוגרפי נכון שיחזק את מדינת ישראל.

עטר הציג את פרויקט ישראל 2040 של קק״ל, שמטרתו להביא מיליון מתיישבים חדשים לנגב וחצי מיליון תושבים חדשים לגליל ואמר כי "בשנים האחרונות שמה לה קק״ל כמטרה מרכזית לחזק את הגליל והנגב ולהביא לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה מתוך הבנה שענין זה הוא הכרחי לשמירת חוסנה החברתי, ומתוך כך גם חוסנה הבטחוני של מדינת ישראל, כי אין מדינה בטוחה בלי חברה מאוזנת וחזקה!

‎אני מאמין שיהודי התפוצות יכולים וצריכים למלא תפקיד חשוב בהגשמת המטרה הזו, קודם כל באמצעות עליה לישראל ויישוב האזורים הללו. המהלך הזה לא אמור להיעשות כפעולה בודדת בחלל ריק אלא כחלק מתכנית שלמה שקק״ל עומלת עליה בימים אלו ותוביל אותה בשנים הבאות להפיכת הנגב והגליל למרכזי הייטק ברמה בינ״ל שימשכו אליהם אוכלוסיה חזקה ומגוונת בטווח רחב של מקצועות. הצעירים והמבוגרים הנפלאים שמשתתפים ביריד העליה הזה, שעצם נוכחותם כאן מעידה הרצון המפעם בהם להיות חלק ממדינת ישראל, יכולים לקחת חלק במימוש האתגר הגדול של הציונות בעשורים הקרובים ובכך הם יצטרפו ליהודים הרבים שהגיעו לישראל לאורך כל שנות קיומה של המדינה מכל קצוות תבל וימשיכו יחד איתנו להגשים את חזון המדינה העצמאית לעם היהודי!".

‎על רקע המחסור ברופאים ובבעלי מקצועות פרה-רפואיים בישראל, ישתתפו ביריד גם נציגי האגף לרישוי מקצועות רפואיים של משרד הבריאות. במהלך היום יועברו סדנאות והרצאות שונות הנוגעים למערכת הבריאות בישראל ולהליכי הרישוי המקצועי.

עולים העוסקים במקצועות הבריאות ומתכננים ‎לעלות ארצה בזמן הקרוב, יוכלו להגיש בו-במקום את המסמכים הרשמיים לנציגים וכך לפתוח בתהליך הרישוי הרפואי כבר במהלך האירוע במגוון תחומים: רפואה כללית, רפואת שיניים, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, תזונה, ריפוי בעיסוק, סיעוד, רוקחות ועוד. רופאים מומחים יוכלו גם להתחיל בהליך הכרת המומחיות שלהם בפגישות אישיות עם נציגי המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית.

בנוסף, מוסדות רפואיים מובילים בישראל יגיעו לכנס במטרה לראיין מועמדים מתחומי הבריאות לקראת עלייתם לישראל. לאור ההצלחה הגדולה מהשנים האחרונות, עולים עתידיים רבים שאינם מתגוררים באזור ניו יורק, הזמינו כרטיסי טיסה והגיעו מכל רחבי ארה"ב משום שהם מבינים את הפוטנציאל האדיר הגלום ביום הזה: רישוי, הכרה במומחיות וקיום מספר ראיונות עבודה.

‎הודות למהלך המשותף לארגון "נפש בנפש" והאגף לרישוי מקצועות רפואיים של משרד הבריאות, מחלקת קשרי ממשלה של "נפש בנפש" סייעה בשנת 2018 ל-58 רופאים מצפון אמריקה (כ-10% ממסיימי לימודי הרפואה בארץ) בתהליך קבלת רישיון התעסוקה בישראל על מנת שאלו יוכלו להמשיך לעסוק במקצועם גם בארץ ולתרום למערכת הבריאות הישראלית.

‎"לאורך השנה כולנו מציינים אבני דרך משמעותיים בין אם בחיינו הפרטיים ובין אם בחיינו המקצועיים", מסביר הרב יהושע פס מייסד ומנכ"ל ארגון נפש בנפש. "עבור רבים מן העולים, צעירים ומבוגרים, הורים וילדים כאחד, אשר הגיעו ליריד היום, זהו יום חשוב שבו הם לוקחים צעד משמעותי לקראת הגשמת חלומם הציוני ועלייתם ארצה. עבורנו, כארגון, אנחנו זוכים היום לראות מה צפון בעתידה של העלייה מצפון אמריקה ובעתידה של מדינת ישראל, והעתיד נראה מבטיח מתמיד".