אפרת
אפרתצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שירות הביטחון הכללי, בשיתוף עם צה"ל ומשטרת ישראל, עצרו במהלך חודש פברואר 2019 את מבצע פיגוע הדקירה בחודש דצמבר 2016 בישוב אפרת, כך הותר הבוקר (שני) לפרסם.

בפיגוע שהתרחש בליל שבת נפצע אזרח ישראלי באורח קל סמוך לביתו ברח' דוד המלך באפרת, לאחר שהמחבל הצליח לחדור לישוב. המחבל נמלט וכאמור רק בחודש שעבר הוא נלכד.

בחקירת השב"כ עלה כי המחבל, אימן מחמד עלי פואגרה, תושב הכפר ג'ורת א שמעה בן 27 המזוהה עם ארגון הטרור חמאס, רכש את הסכין, באמצעותה ביצע את הפיגוע, מבעוד מועד.

המחבל הגיע ליישוב אפרת במטרה לרצוח ישראלים ודקר את האזרח הישראלי הראשון שנקרה בדרכו.

מהשב"כ נמסר כי תוצרי החקירה הועברו לידי גורמי התביעה הצבאית, לשם הגשת כתב אישום בעניינו.

בשב"כ הוסיפו, "שירות הביטחון הכללי, ביחד עם שאר זרועות הביטחון, ימשיך לפעול לסיכול ופיענוח פיגועים ולא ישקוט עד למיצוי הדין עם המעורבים בהם, גם בחלוף השנים ממועד ביצועם".

ממועצת אפרת נמסר, "מועצה מקומית אפרת מודה למערכת הביטחון ושירות הביטחון הכללי שלאורך הזמן לא הפסיקה לחפש אחר מי שביקש לפגע בתושבי אפרת. ראש המועצה עודד רביבי שעודכן על לכידת המחבל ציין את תושייתו של רפי ליסקר שמייד לאחר שנדקר הסתובב אל המחבל וביקש להתעמת איתו, כתוצאה מכך המחבל נכנס לחרדה וברח בכך מציין רביבי ניצלו חיים". במועצה מציינים כי במהלך החקירה נעזרו כוחות הביטחון באמצעי ההגנה והאבטחה שבאפרת.

פיגוע דקירה בליל שבת באפרת