חור התהילה- לא מומלץ לשחות ליד
חור התהילה- לא מומלץ לשחות לידצילום: iStock

ברווז קטן מקליפורניה הפך למוקד ויכוח כלל עולמי. הברווז, שנראה שהגיע למקום הלא נכון בזמן הלא נכון, נפל לתוך חור הניקוז העמוק בעולם, וגרם לכל האינטרנט לשאול- הוא שרד את הנפילה?

האגם Berryessa שבקליפורניה נראה שקט ושגרתי למדי, אבל הוא מסתיר בתוכו סוד עמוק. מנהרת ניקוז ענקית בגובה של 75 מטרים מעבירה את מימי האגם בחורף לנחל שמתחת לאגם. המנהרה, שהתושבים מכנים אותה "חור התהילה" שומרת שמי האגם לא יעברו את גובה הסכר הבנוי מסביבו.

כאשר המים הנמצאים באגם עולים על 15 מטר מעל מנהרת הניקוז, המים מועברים במהירות עצומה של למעלה ממאה אלף ליטר לשניה לצד השני של הסכר. מכיוון שחור התהילה מופעל רק לאחר מספר ימים גשומים למדי, ב60 השנים האחרונות הוא הוצף 26 פעמים בלבד, כאשר הפעם האחרונה התרחשה לפני מספר ימים.



האגם הפך לפופולרי במיוחד לאחר שסרטון של ברווז ששחה באגם התפרסם. בסרטון, ניתן לראות ברווז אמיץ במיוחד ששוחה ליד חור התהילה ונשטף עם הזרם לעומק חור הניקוז הגדול בעולם. הצלם, ריק פאולר, טען כי מיד לאחר שסיים לצלם את הסרטון רץ לעבר תחתית הסכר והספיק לראות את הברווז יוצא בשלום וממשיך לשחות יחד עם המים.

מצד שני, חוקרי טבע רבים מפקפקים בגירסתו של פאולר וטוענים כי אין מצב שהברווז שרד את הנפילה הקשה, וכי ככל הנראה פאולר דמיין את העניין. אבל גם לאחר קביעת המדענים, אנשים רבים טוענים שהברווז שרד את הנפילה למרות הכל, ומאחלים רק טוב לברווז הקטן. ואם אתם רוצים להחליט בעצמכם מה עלה בגורל הברווז- מוזמנים לצפות בסרטון.




רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!