אוהדי סכנין מתפרעים
אוהדי סכנין מתפרעיםצילום: פלאש 90

פחות מחודש עבר מאז הוגש נגד מועדון הכדורגל של בני סכנין דו"ח חמור ביותר בשל אירועי אלימות חוזרים ונשנים של אוהדיהם הרבים, באצטדיונם הביתי, אצטדיון דוחא שבסכנין.

היה זה לאחר שאוהדי סכנין תקפו אחד את השני באירוע שכמעט ונגמר ברצח כשאוהד נפצע לאחר שנדקר על ידי אורח של הקבוצה מהמגזר הערבי שנכח ביציע הכבוד. בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל פסק אז עונש מגוחך נגד הקבוצה הערבית - משחק רדיוס עם קהל מול מכבי ת"א בגביע, ושני משחקי בית בליגה ללא קהל.

למעשה, משחקם אמש מול האלופה היוצאת, הפועל באר שבע, היה משחק הבית הראשון שהתקיים עם קהל לאחר ריצוי עונשם. משחק ראשון עם הקהל המקומי וכבר זו עומדת לדין שוב כששוב קהל אוהדיה תקפו בצורה אלימה וחמורה.

היה זה אמש בסיום המשחק מול באר שבע שהסתיים בתיקו 0:0, כשאוהדי סכנין לא הצליחו להתמודד עם העובדה שלא ניצחו ונותרו במקום האחרון בטבלת ליגת העל בכדורגל, והחלו לקלל, לירוק, להשליך חפצים רבים ואף לנסות ולתקוף באלימות פיזית את שחקני המועדון מבירת הנגב, את הצוות המקצועי ואף את הבעלים - אלונה ברקת.

האירועים החמורים צויינו אף בדו"ח המשקיף, כשזה כתב כי "עם סיום המשחק, בעת ירידת שחקני באר שבע לכיוון המנהרה לחדר ההלבשה, פרץ אוהד קבוצת בני סכנין מהיציע המרכזי שאוכלס על ידי אוהדי בני סכנין, בניסיון לתקוף את שחקני קבוצת הפועל באר שבע".

עוד נכתב על ידי המשקיף כי "השחקנים של באר שבע ספגו קללות רבות, איומים ויריקות מצד אוהדי בני סכנין. לפחות אחד מהסדרנים שהיו במגרש קילל את השחקנים ונע לעברם, אך נבלם על ידי הסדרנים האחרים".

בהמשך הדו"ח ציין המשקיף כי לא נכח באירוע בו ניסו אוהדי סכנין לתקוף את הבעלים של באר שבע ומספר 3 ברשימת 'הימין החדש', אלונה ברקת אך ציין כי "בהחלט הייתה אווירה קשה באצטדיון". לדבריו, "בעת ירידת השחקנים של באר שבע לחדרי ההלבשה, הם ספגו קללות רבות, איומים כמו 'לא תצאו מפה חיים', ויריקות מצידם של אוהדי בני סכנין שביציע המרכזי".

האם הפעם, אחרי שכבר נענשו באותן העבירות, בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל ירים את הכפפה ויעניש סוף סוף בחומרה את סכנין על התנהגות אוהדיה האלימים, או שמא שוב יימצא טיעון להקל בעונשם ויביא לאלימות הבלתי פוסקת לשוב למשחקיהם? הדיון בנושא ייערך ביום רביעי ב16:00.