יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: הלל מאיר/TPS

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) נחקר היום (שני) במשטרה בפעם השנייה במסגרת החקירה המתנהלת נגדו בלהב 433.

החקירה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז ירושלים ובאישור פרקליט המדינה ועוסקת, בין היתר, במעורבותו של ליצמן בפרשת מלכה לייפער הנדרשת להסגרה לאוסטרליה בשל מעשי פדופיליה.

מטעמו של סגן השר ליצמן נמסר כי הוא השיב גם היום לכל שאלות חוקרי המשטרה בנושאים הקשורים לסיוע שניתן לפניות ציבור.

בלשכתו הבהירו כי "בניגוד מוחלט לפרסומים השונים, ולמרות מסכת התחקירים והכתבות נגד ליצמן בגין הנהגת מדיניות ‘דלת פתוחה’ לפניות ציבור מכלל האוכלוסיות, אנו בטוחים שאין כל שחר לחשדות, להדלפות ולהכפשות כלפי ליצמן. סגן השר מקפיד בזהירות יתירה שלא להתערב בעמדת גורמי המקצוע, והורה להם לפעול אך ורק לפי החוק, ללא כל הפעלת לחצים או איום".

"יושרו הציבורי ועשייתו העצומה של סגן השר ליצמן לקידום מערכת הבריאות, בייחוד בתחום פניות ציבור מכל האוכלוסיות, מוכרות וידועות לכל, תוך הקפדה מדוקדקת לשמירת החוק, וכך יימשך גם בעתיד", אמרו בלשכה.

עוד ציינו כי "במאי 2013 גם נחקר ליצמן בחשד שהורה לגורמי רפואה לפעול בניגוד לעמדתם כביכול, ובתוך זמן קצר הבינו רשויות החוק שלא נפל כל פגם במעשיו והתיק נסגר. יש לדחות ניסיון מצד גורמים אינטרסנטיים בשיתוף כלי תקשורת מסויימים, להפוך את נוהג פניות הציבור לעזרה ללשכת ליצמן - לעבירה על החוק. ההיפך הוא הנכון. אנו רואים זאת כזכות וכחובה, לסייע חוקית ולפי הנוהל בלבד, לכל מי שפונה ללשכתנו בנושאי רפואה, בדגש על כל מי שפונה, ללא הבדל דת, גזע וקהילה. זאת בניגוד מוחלט לנטען כביכול על העדפות למקורבים ומטופלים חרדים", לשון תגובת לשכת סגן השר.