לא מעט מאמנים ישראלים זכו לאמן את מכבי ת"א, אך מעטים בהם זכו לכבוד המפוקפק להיות חלק מכישלונות מועדון הכדורסל המעוטר בישראל בשנים האחרונות ואחראים כמעט בלעדיים על אובדן תארים של המועדון שלא יודע הפסד מהו.

הערב (שני) נפגשו שניים כאלה למשחק חשוב מאין כמותו עבורם - ולא רק בשל העובדה כי שתי הקבוצות שלהם מחזיקות ברצף הפסדים. בעוד לגיא גודס ומכבי ראשון לציון ניצחון היה חשוב לא רק כדי לקטוע רצף הפסדים בליגה אלא גם בשל המאבק על הכרטיס למשחקי הפלייאוף, לאריק שיבק והרצליה הניצחון היה חשוב בכדי לנשום מעט אוויר ולהשיג נקודות חשובות בניסיון ההישרדות מהמקום האחרון בטבלת ליגת העל בכדורסל.

המשחק היה צמוד לכל אורכו מתחילתו ועד סופו, אך לפרקים מסויימים נראה היה כי התוצאה תהיה תלויה בראשל"צ המקומית יותר מאשר בזו האורחת מהרצליה.

ראשון שגברה על בני הרצליה בשלושת המשחקים האחרונים ביניהן בבית מכבי ובשישה משמונת משחקי הליגה ביניהן מאז תחילת שנת 2016, ירדה אל הרבע האחרון והמכריע כשהיא מובילה ב-7 נקודות הפרש, עם 52:59 וחשבה שמזה הרצליה כבר לא תחזור. אז חשבה.

הרצליה שהפעם האחרונה שניצחה בראשון הייתה לפני 4 שנים, הצליחה לבצע מהפך ברבע הרביעי אבל המילה האחרונה הייתה של גיא גודס ושחקניו. ראשל"צ, שכבר מורגלת בהארכות, כשמאז המחזור ה-11, שיחקה בחמש כאלה, מסתפקת הפעם בניצחון דרמטי וצמוד עם 72:77.

אחרי שבשני המחזורים האחרונים, הם היו בעמדת ניצחון אבל פספסו, הפעם למדו לקח בראשון לציון והצליחו להכריע לטובתם משחק צמוד מזה זמן רב. ראשון חוזרת למסלול הניצחונות בדיוק חודש מאז עשו זאת בפעם האחרונה - בחצי גמר גביע המדינה בכדורסל.

הרצליה? זו שומטת שוב יתרון ברבע האחרון להפסד כשמאז הניצחון על מכבי ראשל"צ בסיבוב הראשון, מפסידה בכל 11 משחקיה ועל הדרך קובעת שיא שלילי למועדון בכל הזמנים. ככה יורדים ליגה.