סגל הנבחרת המלא
סגל הנבחרת המלאצילום: ההתאחדות לכדורגל

ארבעה חודשים עברו מאז הסתיים קמפיין ליגת האומות, מפעל הכדורגל החדש של אופ"א, עם המון תקווה עבור נבחרת ישראל בכדורגל.

תחת אימונו של האוסטרי אנדי הרצוג, הציגה הנבחרת הישראלית שיפור ניכר ביכולת כשסיימה במקום השני בטבלת ליגת האומות, לפני אלבניה ואחרי סקוטלנד עליה גברה בתוצאה לא מספקת כדי להעפיל לשלב הבא מהמקום הראשון.

רגע לפני שיוצאת הנבחרת לקמפיין חדש, קמפיין מוקדמות יורו 2020 בהמשך החודש, פרסם היום (שלישי) המאמן האוסטרי הרצוג את סגל השחקנים שיעמוד לרשותו בשני המשחקים הקרובים של הנבחרת - מול סלובניה ואוסטריה, הנבחרת בה כיכב הרצוג מול ישראל בעבר.

מי שקיבל זימון בכורה למדי הנבחרת הלאומית הוא יונתן כהן, קשרה הצעיר והמוכשר של מכבי ת"א ששלחה 5 נציגים בנוסף לכהן, לנבחרת.

לצד זימונים של לא מעט שחקני מוליכת הטבלה והאלופה שבדרך, מכבי ת"א, זומנו לסגל הנבחרת גם הליגיונרים המשחקים בסקוטלנד ניר ביטון ואופיר מרציאנו וכן מנור סולומון שמרשים בשחטאר דונייצק האוקראינית אליה הגיע ממכבי פתח תקווה רק לפני חודשיים.

גם צמד השחקנים המשחקים יחד בגוואנז'ו הסינית, ערן זהבי ודיא סבע זומנו לסגל הנבחרת וכמובן הקפטן ביברס נאתכו המשחק בצסק"א מוסקבה ואלמוג כהן, קפטן אינגלושטאט הגרמנית שעמד במוקד סערה אנטישמית בסוף השבוע האחרון.

מי שזומן במפתיע הוא אריאל הרוש, שוערה של הפועל באר שבע שכלל לא שיחק בחודש האחרון, כמו גם צמד הבלמים של האלופה היוצאת שקרסו העונה - חאתם עבד אלחמיד ולואי טהא.

בקרב לא מעט קבוצות הליגה יש ביקורת רבה על הזימונים של המאמן האוסטרי, כשבבית"ר התפלאו איך איתמר ניצן שמגלה יכולת גבוהה במשחקי הקבוצה ומהווה נקודת האור מבחינת האוהדים והצוות המקצועי בעונה הרעה, לא זומן במקומו של הרוש.

גם בהפועל תל אביב, מכבי חיפה ואפילו מכבי ת"א מתחו ביקורת על הזימונים - כשתהו כיצד שחקנים מסויימים זומנו ואחרים טובים לא פחות, לא. להרצוג הפתרונים.

כזכור, הנבחרת הישראלית תשחק בקמפיין מוקדמות יורו 2020 בבית ז', שם תשחק מול נבחרות סלובניה, אוסטריה, פולין, לטביה ומקדוניה.

המשחקים הראשונים בקמפיין יתקיימו מול סלובניה ואוסטריה, ב-21 במרץ וב-24, בהתאמה.

הסגל המלא:

שוערים - אריאל הרוש, יואב ג'רפי ואופיר מרציאנו.

הגנה - טאלב טאווטחה, שרן ייני, עומרי בן הרוש, חאתם עבד אלחמיד, לואי טהא, עאיד חבשי, אלי דסה.

קישור - יונתן כהן, דור מיכה, דן גלזר, דור פרץ, ניר ביטון, מנור סולומון, בירם כיאל, ביברס נאתכו ואלמוג כהן.

התקפה - ערן זהבי, תומר חמד, מואנס דאבור, דיא סבע.