משה פייגלין
משה פייגליןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מפלגת 'זהות' החליטה להגיש תלונה במשטרה ולהצמיד מאבטח ליו"ר משה פייגלין.

ההחלטה התקבלה בעקבות מה שכינתה המפלגה "גל של מתקפות משולחות רסן מצד מפלגות הימין והשמאל, ליבוי שנאה, הפצת ידיעות שקריות ומניפולציות דמיוניות".

"שני הצדדים שחוששים מנסיקתה של זהות בסקרים ומיצובה כמפלגה שתהווה לשון מאזניים בבחירות – בין גוש הימין לשמאל, מנסים ללבות שנאה כלפי פייגלין, וכתוצאה מכך, קיצוניים מימין ומשמאל מאיימים על חייו", טוענים בזהות.

למטה המפלגה הגיעו איומים מצד גורמי ימין קיצוני בעקבות "פגיעה בקדשי ישראל", בעקבות הסרטון שצילם ופרסם לפני כ-4 שנים מועמד במקום ה-18 ברשימת זהות לכנסת, השחקן גדי וילצ'רסקי (עידן מור), ובו הוא מתריס כנגד מצוות ברית המילה.

ממטה המפלגה נמסר כי דבר לא ימנע מזהות ומהעומד בראשה להמשיך ולהביע את עמדותיו בכל נושא - ללא מורא. "אצלנו מכבדים את דרכו הפרטית של כל אדם. אין צורך לשלול אדם כדי להציע דרך. עיתון הארץ המתהדר בהיותו פלורליסטי, דמוקרטי ומעודד שיח ביקורתי, מתפוצץ משנאה כלפי פייגלין. פתאום אין מקום לרעיון. אין מקום לשיח. רק שנאה, הפחדה ושקרים".

"השינוי כל כך מפחיד את הממסדים הישנים והמקורבים לצלחת משקיעים הון עתק כדי להפחיד מפני השינוי. מניפולציה, דמוניזציה, חיקוי דהוי של הזהות האמיתית. מי שלא בטוח בזהות שלו, לא יכול להיכנס לטווח המכיל של זהות כי עצם קיומו של הדיאלוג, מאיים על זהותו. מי שלא יכול לחיות עם זה שגדי שלא עשה ברית מילה לבן שלו חי בדיאלוג ובקבלה עם הרב אמסלם, הרב דודי שפיץ, משה פייגלין, שי מלכה וד"ר רפאל מינס - חובשי הכיפה, עם הנשים העוצמתיות ד"ר רונית דרור ולבי מולד - תל אביביות חילוניות, ועו"ד יסכה בינה המתנחלת, רון צפריר - שמאלן, אתאיסט שנלחם על חייו ועל חיי אלפי מטופלים בקנאביס רפואי – מתקשה להכיל את כל קצות החברה הישראלית. בזהות יש מקום לכולם.
אנו מבינים שהדרך לשינוי עוברת בהתנגדות ממסדית לגיטימית, אך איננו מקבלים את השיח האלים והאיומים שהופנו כלפי זהות והעומד בראשה – ולא ניכנע להם", לשון הודעת המפלגה.