פניני הערב מול הבולגרים. שוב הוא
פניני הערב מול הבולגרים. שוב הואצילום: FIBA

שוב הוא. הפועל חולון העפילה הערב (שלישי) אל רבע גמר היורופקאפ, מפעל הכדורסל הרביעי בחשיבותו באירופה, בתום דרמה גדולה ומורטת עצבים.

הסגולים מחולון שנמצאים במומנטום אדיר בליגת ווינר סל, ליגת העל הישראלית, בה לא הפסידו כבר במשך סיבוב שלם, העפילו לשלב הבא בזכות לא אחר מאשר גיא פניני שפעם נוספת הוכיח כמה אופי של ווינר זורם בדמו כשקלע סל חשוב שמנע סנסציה.

החולונים הגיעו אל משחק הגומלין הערב מול בלקן הבולגרית כשהם מובילים ביתרון קטן בן 4 נקודות בלבד, אחרי שניצחו את הבולגרים בשבוע שעבר באולם הטוטו שבחולון בתוצאה 81:85.

מול הקבוצה החלשה מבולגריה נראה היה כי חולון תשייט בקלילות לעבר השלב הבא במפעל האירופי, ולמרבית שלבי המשחק הערב זה גם היה כך. רבע אחרון חלש של האורחים מישראל החזיר את המארחים מבולגריה למשחק וזו אף הצליחה להפוך את התוצאה ולעלות ליתרון.

פחות מדקה לסיום, הצליחו הבולגרים לעלות ליתרון בן 4 נקודות הפרש, דבר שהיה גורר את השתיים להארכה, אבל אז שוב היה זה גיא פניני שחילץ את חולון עם שלשה אדירה, 40 שניות לסיום, שהוציאה מהמארחים הבולגרים את כל הרוח מהמפרשים ובסיום חולון מפסידה בנקודה אחת עם 82:83 שמעלה אותה בזכות הפרש סלים לשלב רבע גמר היורופקאפ.

בשלב הבא תפגוש חולון את המנצחת במשחק שבין טלקום בון ואלבא פהרוואר. במשחק הראשון ניצחו הגרמנים בנקודה הפרש, מחר תקווה הקבוצה ההונגרית לעשות מהפך ולעלות לשלב הבא, שם תחכה חולון שאמורה לעבור גם אותה בדרך לחצי הגמר.

קלעו להפועל חולון: דריון אטקינס 20, גיא פניני 15, דקוואן ג'ונס 15, קורי וולדן 13, שלומי הרוש 11, שון ג'ונס 4, רועי הובר 2, טי ג'יי קליין 2.