בת גלים ואופיר שער
בת גלים ואופיר שערצילום: Gershon Elison/Flash90

מיזם חדש של עמותת סאנשיין (SONSHINE) שהוקמה על ידי אופיר ובת-גלים שער, שבנם גיל-עד הי"ד, נחטף ונרצח לפני כארבע וחצי שנים בפיגוע טרור שזעזע את המדינה, מבקש לחזק את הקשר בין ישראל ויהודי התפוצות.

המיזם נקרא Gcc - Global Connection Competition ואליו חברו גם כ- 40 ארגונים הפועלים במרחב הפעילות בין ישראל ויהודי העולם. המיזם קורא להגיש הצעות לרעיון חדשני ומקורי לחיזוק הקשר בין ישראל ליהודי העולם. מבין כלל ההצעות, מגיש ההצעה שתיבחר יקבל פרס על הגשת הרעיון בסך 10,000 $ ועמותת סאנשיין תפעל לממש רעיון זה.

"לצד האסון הפרטי שחווינו, בתקופה בה גיל-עד נעדר ולאחר שהתברר על הירצחו, זכינו גם לחיבוק עצום מהעם שלנו. וכשאנחנו מדברים על העם, אנחנו מתכוונים גם לישראל וגם ליהודי העולם" מסבירה בת-גלים שער.

״הדאגה ותשומת הלב שקיבלנו מיהדות העולם ממועד החטיפה ועד היום, כמו גם ההיכרות שזכינו בשנים האחרונות עם יהדות העולם על גווניה ומורכבותה, מחדדים לנו כמה משמעותי חלקה כחלק ממשפחת העם היהודי באשר הוא. עד היום אנו בקשר נפלא עם קהילות ויחידים מכל רחבי העולם, מתקשרים, נפגשים ומבקשים לחזק אותנו. אנו נחשפים פעם אחר פעם ללב היהודי החם של אלו שאינם מתגוררים בישראל אך דואגים לשלומה ולשלום תושביה״, הוסיפה שער.

"לשלב הראשון של המיזם שעתיד להסתיים מחר (חמישי) הוגשו כבר למעלה מ- 300 הצעות מכל רחבי העולם. לאחר מכן מגישי ההצעות יגישו הצעה מורחבת ומפורטת עד ל-31 במרץ.

לאחר סינון מקצועי של כלל ההצעות, יובאו כ- 20 הצעות מובילות לשיפוט על ידי וועדה המורכבת מדמויות מפתח משמעותיות במרחב הקשר בין ישראל ויהודי העולם, כגון: יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, קונסול ישראל בניו-יורק דני דיין, רבה הראשי של מוסקבה הרב פנחס גולדשמידט, יו"ר קרן היסוד סם גרונדברג, שגריר ישראל באו"ם לשעבר רון פרושאור, יו"ר מרכז רבין דליה רבין ורבים נוספים, אשר יבחרו את שלוש ההצעות הטובות ביותר שיעלו למעמד הגמר.

שלב הגמר צפוי להיערך ביום ל"ג בעומר, ה-23 במאיר, במסגרתו יבחר הרעיון הזוכה. ההצעה הזוכה תיבחר בשקלול תוצאות של שתי הצבעות: האחת - הצבעה פתוחה לכל יהודי העולם באתר התחרות, והשניה - בחירתם של שלוש דמויות בכירות בעולם היהודי שישמשו כשופטים.

בת גלים שער מסכמת: ״׳היינו שלושה ימים בארה"ב בכנס השנתי של איפא"ק. הלב מתפקע. כמה אהבת ישראל. אם הייתי יכולה להביא בשקיות קצת לחלק כל אחד מכם- המצברים של כולכם היו מתמלאים. 16,000 אנשים מריעים כאשר נאמר משפט האוהד את העם היהודי או את מדינת ישראל׳. כך תיארתי בספרי ׳מה ילד יום׳ את ביקורנו בוועידת איפא"ק לפני כ- 4 שנים, שבה נשאנו דברים. וזו, רק דוגמה אחת משלל מפגשים ואירועים בהם נוכחנו לגלות דווקא כישראלים, את עוצמת הקשר של יהודי העולם לישראל.

״אך על אף חשיבותו האסטרטגית של קשר זה לקיומה של מדינת ישראל, לא ניתן לו המקום הראוי בשיח בישראל. בשנים האחרונות אנחנו עדים לשסע המתרחב, הגורם בהדרגה לנתק בקשר של חלקים מיהדות העולם למדינת ישראל ואיננו יכולים להישאר אדישים לכך, הגיע הזמן לפעול".

"אנחנו מקווים כי יוזמה זו, תגביר את השיח והמודעות לחשיבות הקשר של ישראל ויהודי העולם, ומאמינים כי באמצעות הרעיונות שיוצעו, נצליח לחזק קשר מהותי זה", מסכמת בת-גלים.