יותר מ-3,200 תלונות התקבלו בנציבות תלונות הציבור ברשות השנייה בעניין התבטאותה של אושרת קוטלר ב׳המגזין׳, כך דיווח אתר "אייס".

למכתב המלא לחצו כאן

בתגובתה לתלונות מסרה הנהלת חברת החדשות, כי היא מסתייגת בכל לשון מתיאור חיילים בצה"ל כ"חיות אדם" וכי היא מביעה התנצלות כנה בפני כל מי שנפגע מהתבטאות זו.

עם זאת מסרה ההנהלה, כי דבריה של קוטלר נאמרו במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לה ושהם יסודו של חופש העיתונות וכי יש לאפשר לאנשים להביע את דעתם בשידור, הגם שדעה זו חריפה ושנויה במחלוקת.

דוד רגב, נציב פניות הציבור, סיים את מכתבו "לטעמי, אין חולק על כך שחופש הביטוי הוא כלל יסוד במשטרנו הדמוקרטי ויש להגן עליו ולשמור עליו ובמסגרתו ניתן ואף חובה לבקר תופעות לא ראויות והתנהגויות פוגעניות של אזרחים וחיילים, אולם חופש הביטוי אין פירושו חופש הביזוי וההשפלה.

על ביקורת, חריפה ככל שתהיה, להיות לגופו של עניין ולא לגופו של אדם כפי שנעשה במקרה זה. הגם שדבריה של קוטלר נאמרו במסגרת חופש הביטוי והיצירה, לא היה לטעמי מקום למילים בוטות, פוגעניות ומשפילות אלה. אני סבור כי באיזון שבין חופש הביטוי לבין הפגיעה בשמם הטוב של חיילי צה"ל נפגע שמם הטוב, אף שלדברי קוטלר לא זו הייתה הכוונה. אני קורא לחברת החדשות להקפיד על כבודם של מושאי הסיקור ולהימנע מביזוים או השפלתם".

נציין כי יו"ר מועצת הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ', הנהלת הרשות השנייה ונציבות פניות הציבור ברשות השנייה הבהירו במכתב כי הן מגנות בכל תוקף את ההתקפה המילולית האלימה על קוטלר, בלא קשר לאמירותיה. "אין מקום לאלימות מכל סוג שהוא", נאמר.