תחפושות יד שנייה
תחפושות יד שנייהאיור: עדי דוד

למען האמת, גם לא בדיוק ידעתי מה לבקש. עוד לא החלטתי למה אתחפש השנה, אבל קיוויתי שהשיטוט בחנויות בעיר ייתן לי רעיונות. אמא אמרה מראש שאין לה זמן לזה, ושבכל אופן ארגז התחפושות שבארון מלא, ומחכה ליום האחד הזה בשנה, אז אסור לי לאכזב אותו, ושאני חייב לבחור תחפושת מהארגז.

אם נשמע לכם שלהוריד את הארגז מהארון זו משימה קלה, אז טעות גדולה בידכם. צריך קודם כול לסדר את כל החדר כדי שיהיה מקום להציב את הסולם, ומקום לפרוס את התכולה של הארגז המתפקע מרוב תלבושות. הרבה יותר כיף לצאת לעיר, למצוא תחפושת ארוזה ויפה עם ריח של חדש ולקנות אותה. צ'יק צ'ק. אבל אמא אמרה, ולי לא נותרה ברירה. הלכתי לסדר את החדר כדי להוריד את הארגז.

סידור חדרים זו משימה שניגשים אליה באי חשק, אבל בדרך מגלים הפתעות קטנות ומשמחות, כמו הגרב שחשבתי שאבדה לנצח, או שטר כסף שלא ידעתי שיש לי. אחרי סידור החדר גררתי את הסולם מהמרפסת. גם זו משימה מעצבנת, אבל כשעליתי לגובה ארונות האחסון, ראיתי פתאום את החדר מלמעלה, ועכשיו הוא בלט בסדר ובניקיון שלו. בהחלט מעורר גאווה.

הורדתי את ארגז התחפושות שבארון העליון, אלא שמרוב כובד הוא נשמט לי מהיד והתהפך על הרצפה. טוב, גם זו דרך להוציא מתוכו את כל התלבושות והאביזרים. פרשתי הכול על המיטה, על שולחן הכתיבה ועל השטיח. כמה ציוד! הרבה דברים נשארו עוד מהאחים הגדולים שלי. בגלל שאני הקטן, אני הוא היורש של כל תכולת הארגז. במובנים מסוימים אני עשיר גדול.

התחלתי למיין וגיליתי שרבות מהתחפושות כבר קטנות עליי. הן הזכירו לי חוויות שהספקתי לשכוח משנים שעברו. קיפלתי בזהירות כל תחפושת קטנה כזאת, יחד עם הזיכרונות, לארגז בצד. בבית הספר עורכים יריד תחפושות יד שנייה. סוף סוף יהיה גם לי מה להביא, וגם תהיה לי סיבה לבוא. כל השנים הלכתי רק לדוכני המשחקים של שוק הפורים, ובכלל לא נגשתי לכיתה שבה נערכה מכירת התחפושות יד שנייה. לא היה לי מה להביא, ולרוב גם כבר הייתה לי תחפושת קנויה. אבל כשסידרתי את התחפושות מהארגז, נזכרתי שאחרי שוק פורים של שנה שעברה גלעד הראה לי את התחפושת שהוא קנה שם. זו באמת הייתה תחפושת שווה. אין פלא. כשהתבוננתי בכל התלבושות והאביזרים שמיינתי לארגז שאמסור, הבנתי שציוד כזה, שמשתמשים בו רק פעם בשנה, נשמר יפה מאוד. מי שיקנה ביריד התחפושות את הדברים שאמסור ממש ירוויח.

אחרי שעות של מיון וסידור הייתה לי קופסה גדולה של תחפושות למסירה, ארגז של תלבושות ואביזרים שהחלטתי לשמור לשנים הבאות, וגם כמה פריטים שהחלטתי שנשתמש בהם השנה, ולכן השארתי אותם מחוץ לארגז. שמרתי כובע סומבררו ענק לאבא, הוא ייראה מאוד מצחיק אם הוא ילבש את הסוודר היותר מדי צבעוני שלו ואחרי שנצייר לו שפם. לאמא מצאתי פאה ורודה ופפיון ענקי. ולעצמי... טוב, לי לא ממש מצאתי. עלו לי כמה רעיונות אחרי שראיתי את כל התחפושות אבל לא לגמרי החלטתי. מזל שעל כל שלוש תחפושות שמביאים - מקבלים בחינם תחפושת ביריד. גם אני וגם שתי האחיות שלי נוכל לבחור לנו משהו חדש-ישן בחדר תחפושות יד שנייה של בית הספר. איזה כיף שלא קניתי סתם משהו בעיר.