בני גנץ
בני גנץצילום: פלאש 90

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מגיב הערב (רביעי) בכנס בפתח תקווה לדו"ח מבקר המדינה בנוגע לתחבורה הציבורית.

"לא היינו צריכים דו"ח כדי לדעת שיש בעיה. כולנו עומדים בפקקים הארוכים, כולנו ממתינים לרכבות וכולנו מאבדים זמן ודלק בכבישים הצפופים. אך הדו"ח מבהיר עד כמה נעדרת כאן ראייה ארוכת טווח. עד כמה אין מדובר בגזירת גורל, אלא במחדלים של אנשים נושאי משרה", אמר גנץ.

הוא הוסיף, "אני קובע שנתניהו יהיה עסוק בלחלץ את עצמו ממשפט ולא אותנו מהפקק. אני ביחד עם חברי לממשלה אקח אחריות על הטיפול בתשתיות, ובפקקים. אנחנו נערוך שינוי דרמטי בתשתיות התחבורה בישראל".

גנץ גם הציב יעדים. "המטרות שלנו הן: לחסל את הפקקים, להוזיל את עלות התחבורה בישראל, להפחית את זיהום האוויר, לגרום לשיפור בכלכלה שישען על שיפור בתחבורה ובמהירות התנועה וזמני הנהיגה, להמשיך ולפתח את תשתית התנועה בראייה ארוכת טווח".

הוא פירט אודות תוכנית המפלגה בתחום התחבורה הכוללת בין השאר הקמת קבינט תחבורה, הרחבת רשת הרכבות, חינוך בנושא זהירות בדרכים ושימוש והיערכות לכניסת טכנולוגיה שתשנה את מפת התחבורה בישראל.

"בנימין נתניהו מועל בתפקידו כראש הממשלה שלנו", האשים יו"ר כחול לבן והוסיף "הדיבורים שלו מסוכנים – מפלגים ומשסים. הוא משסה ימין בשמאל, יהודים בלא יהודים; הוא משתלח במשטרה ובמערכת המשפט. ואת כל זה הוא עושה כראש הממשלה. כלומר כמי שאמור להגן על המשטרה ועל מערכת המשפט, כמי שאמור לחזק את מוסדות המדינה, ולא, חלילה, לפגוע בהם".

"השבוע התבשרנו שהשימוע לנתניהו ייערך כבר בתחילת יולי. זה אומר שאם חלילה נתניהו ייבחר – הוא יכהן כראש ממשלה שתאריך התפוגה שלו מהיר. זה כמו חלב עמיד במקרר. חברים – אי-אפשר להוביל מדינה ובאותו הזמן לשבת כנאשם בבית המשפט. זה אבסורד, זה לא טוב וזה גם מסוכן. אי-אפשר לדאוג לביטחון המדינה כשעסוקים בהתגוננות מפני עדי מדינה. להיות ראש ממשלה פירושו להנהיג בכל האחריות, בכל המסירות, בכל הפניות האישית. כי זו המשרה המשפיעה ביותר בישראל, והיא תובעת אמון ללא גבול. אין ולא יכול להיות אמון בראש ממשלה הנחשד בשוחד, בהפרת אמונים ובמרמה. לא ייתכן שראש ממשלה החשוד בשוחד ציבורי יהיה אמון על נכסי הציבור", דברי גנץ.