איילת שקד
איילת שקדצילום: פלאש 90

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר (חמישי) בראיון לגלי צה"ל לדיווח לפיו היא ונשיאת בית המשפט העליון לשעבר נאור זומנו למתן עדות במשטרה במסגרת פרשת נוה.

"נקראתי לעדות ועניתי על כל השאלות וזהו. זה לא מביך, זה בעיקר מעציב - כל העבודה שאנחנו עשינו הייתה הכי מקצועית שיש", אמרה שקד.

"כשנכנסתי לוועדה הבנתי שכדי להיות משמעותית אני צריכה לקיים שותפויות שיאפשרו לי לקדם דברים בוועדה", הוסיפה. "הייתה לי אג'נדה ברורה לגוון את המערכת להכניס יותר שופטים בעלי דעה שמרנית ומרוסנת יותר".

שקד הדגישה, "כל המינויים וכל השיקולים היו מקצועיים ואני מאוד שמחה על אותם מינויים רבים. היום המערכת מאוזנת יותר ושמרנית יותר".

עוד אמרה שרת המשפטים: "הפרשה הזו לא נעימה ולא נוחה והיא שמה זרקור שחור על הליך שהיה מאוד מקצועי. כל חברי הוועדה עבדו בצורה מאוד מקצועית בשיתוף פעולה והגענו לתוצאות יפות. אם היה מינוי אחד שנפל בו פגם והייתה שם בעיה בטוהר המידות, אז האנשים יתנו את הדין".

בנוגע ללגליזציה של סמים קלים אמרה שקד: "בוודאי כל הנושא של הקנביס הרפואי צריך להיות מוסדר באופן נורמלי. בעניין לגליזציה הכנסו בממשלה הקודמת אי הפללה. ולדעתי צריך לבטל את התיקים הפליליים בנושא. לגבי לגליזציה מוחלטת צריך לבדוק לעומק את הסכנות הרפואיות, ואם אין אז לאשר צריכה מעל גיל 21".