רכב הוא פינוק שיהפוך בעוד עשור לסיוט

ד"ר ארז צדוק מעריך כי תוך מספר שנים הפקקים בכבישים רק יוחרפו. "הכבישים יהיו חסומים, אנשים ירצו להיפטר מהמכוניות".

בני טוקר , ז' באדר ב תשע"ט

תחבורה ציבורית. אילוסטרציה
תחבורה ציבורית. אילוסטרציה
צילום: הלל מאיר/TPS

אנשים ירצו להיפטר מהמכוניות

ד"ר ארז כהן, מומחה בכלכלה פוליטית במחלקה ללימודי המזה"ת ומדעי המדינה באוניברסיטת אריאל לא הופתע מדו"ח מבקר המדינה על מצב התחבורה.

"צפיפות הכבישים מוכרת לכולם וזה רק הולך ומחמיר. אנשים לא משתמשים בתחבורה ציבורית כי היא לא יעילה. בניית עוד כביש או מחלף לא תפתור את הבעיה", הוא אומר לערוץ 7.

כהן מציין כי בתוך מספר שנים אנשים רבים ירצו להיפטר מהרכבים הפרטיים. "מי שיצא עם רכב פרטי פשוט יתקע. כל שנה נוספים עוד מאה אלף כלי רכב והכבישים לא יכילו אותם. הדור הבא לא ירצה רכב כי זה פשוט לא יהיה שווה. המדינה תצטרך לפתח תחבורה ציבורית יעילה וזמינה".

הוא רואה קשר ישיר בין משבר הדיור למשבר התחבורה, "בניית דירות בצפון ובדרום לא פותרת את הבעיה, כל עוד אנשים מעדיפים לגור במרכז, כי אין תחבורה טובה מהפריפריה".

ד"ר צדוק טוען כי במדינת ישראל נסיעה בתחבורה ציבורית נחשבת למשהו נחות יותר והוא מיצר על כך. "זה עניין של חינוך, באירופה אנשים מכובדים נוסעים לעבודה ברכבת התחתית וכאן יש תחושה כאילו שימוש בתחבורה ציבורית נחות יותר".