מאות יהודים עלו להר הביתנתנאל קרקובר/TPS

חודש לאחר השתלטות הוואקף על מתחם הרחמים בהר הבית עלו היום מאות יהודים להר הבית, בראשותם של רבנים רבים, ודרשו להוציא את הוואקף מהר הבית ומחוץ לחוק.

היהודים, שנענו לקריאת ארגוני המקדש לקיים היום עליות מחאה להר הבית לכל אורך השעות בהן פתוח ההר ליהודים, הוכנסו אל ההר באבטחה משטרתית מלאה, ובקבוצות של עד 50 כל אחת.

אסף פריד, דובר מטה ארגוני המקדש אמר בהר כי בעקבות שילובם של גורמי הטרור בהר הבית בתוך הנהלת הוואקף והשתלטותו האלימה על מתחם נוסף בהר, יש להוציא את הוואקף מהר הבית ואל מחוץ לחוק. זאת בכדי למנוע ממנו השתלטויות נוספות, ארגון של פעילויות לפריעת החוק והסדר בהר הבית, והעצמת הטרור והאלימות במקום הקדוש.

בראשות העולים להר הבית בעליות המחאה היום עמדו הרבנים הרב ישראל אריאל, הרב מנחם מקובר, הרב ברוך כהנא, הרב פרופ' יואל אליצור, הרב שמואל מורנו, הרב יוסף אלבוים, הרב אליהו ובר, הרב הלל בן שלמה, פרופ' הלל וייס, וישראל מידד.

ארגוני המקדש קוראים לפתוח את הר הבית ליהודים באופן קבוע בכל שעות היום ובכל ימות השבוע, ואף להיענות לקריאת הרבנים לאפשר תפילת יהודים מסודרת בהר הבית וביסוסו של בית כנסת בשער הרחמים.

הר הבית היה כמעט ריק ממוסלמים, ככל הנראה בשל מזג האוויר הגשום. היהודים חוו בהר הבית תקריות קולניות בודדות מצידם של מוסלמים מעטים שהתאספו במקום לקריאת הוואקף במטרה למנוע את העלייה היהודית. המשטרה חצצה בינם ליהודים, והודיעה כי המתפרעים ייעצרו.