טקס האזכרה לחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע
טקס האזכרה לחללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודעצילום: אסתי דזיובוב/TPS

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ושורת בכירים השתתפו הבוקר (חמישי) בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע.

הטקס הממלכתי מתקיים מדי שנה בז' באדר, יום פטירתו של משה רבנו עליו השלום, עליו נאמר בספר דברים "ולא ידע איש את קבורתו עד היום הזה".

נשיא המדינה אמר בטקס, "בבסיס עמידתנו כאן היום, עומדת אמת אחת, מוחלטת. חובתה של מדינת ישראל והעומדים בראשה לעשות הכול כלפי חיילנו שלא שבו מן הקרב. זהו חוב מוסרי מן המעלה הראשונה. עלינו לעשות הכול כדי להשיב את כל הבנים הביתה אל קבר ישראל. ובמשימה הזו עלינו לגלות את התכונות אותם דרשנו ואנו דורשים מהלוחמים שלנו, הבנים האהובים שלכם: מסירות, נחישות, יצירתיות, רעות ודבקות במשימה. לא הרפינו ולא נרפה מהמשימה הקדושה הזו".

הנשיא פנה אל המשפחות השכולות ואמר: "משפחות יקרות. כאבה של משפחה אשר איבדה את היקר מכול הוא קשה מנשוא. הכאב שלכם, בני המשפחות חללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע קשה יותר. זהו כאב כפול. אצלכם לגעגועים, לקריעת הלב והנפש מתווספת אי הוודאות. 'בני', כתב המשורר יהודה עמיחי ואני מצטט: 'בני, אתה שוב מדאיג אותי... אני מחפש אותך תמיד. הפעם בין ערפילי הגליל העליון. אני, אבא ערפל...'. לכם, אין קבר לעלות אליו. אתם, תמיד, תמיד, מחפשים את היקר לכם".

עוד הדגיש הנשיא: "אלה ימים סוערים במדינת ישראל. השיח מקצין. גבולות מטשטשים. גם בימים אלה אסור לנו לשכוח בתוך השוחות, במארבים אנו שוכבים יחד. זה לצד זה, ימין ושמאל, יהודים ולא יהודים. שם, מחרישות המחלוקות. כך לחמו היקרים לנו. כך, בכאב גדול, גם נפלו למען המדינה. בני משפחות אהובים ויקרים, אני מחבק אתכם. ביום קשה זה, הרשו לי להתפלל יחד אתכם: 'ושבו מארץ אויב, ושבו בנים לגבולם'. יהיו נשמות בנינו האהובים צרורים בליבנו, ובצרור החיים, לעד".