גנץ והנהגת כחול לבן
גנץ והנהגת כחול לבןצילום: פלאש 90

שותפיו של בני גנץ במפלגת כחול לבן זועמים על כך שגילו את הפריצה למכשירו הסלולרי של יו"ר המפלגה מהפרסום בתקשורת, ולא עודכנו על כך מראש.

על פי הדיווח בחדשות 12, גנץ כינס הבוקר (שישי) את שלושת חבריו להנהגת המפלגה - הרמטכ"לים לשעבר משה יעלון וגבי אשכנזי ויו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד - לדיון מיוחד בעקבות חשיפת הפריצה.

כאמור, שני בכירים בשב"כ פנו לפני חמישה שבועות לגנץ והודיעו לו שאחד מהמכשירים הסלולרים שברשותו נפרץ על ידי מערך סייבר איראני. הם אמרו לו שתכולתו, כולל פרטיו האישיים ותכתובות נמצא בידיים עוינות.

העיתונאי עמית סגל חשף כי גנץ הוזהר שעליו לצאת מנקודת הנחה שכל פריט רגיש על הטלפון עשוי לשמש נגדו בעתיד אם ישמש בתפקיד ממלכתי בכיר ובכירי השב"כ השאירו בידיו את ההחלטה כיצד לפעול.

ההנחה היא שאין מידע מסווג בטלפון הזה - אבל כל מידע שנמצא עליו מעניין את גופי הביון ברחבי העולם, בהם גופי הביון האיראנים, וזה יכול לשמש אותם בעתיד, במיוחד כשמדובר באדם שייתכן שאחרי הבחירות ימונה לשר ביטחון או אפילו עשוי להיבחר לראשות הממשלה.

"אין מה להתרגש - אין במכשיר דבר שעלול לסכן את ביטחון המדינה", הגיב שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק.

יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, האשימה את נתניהו בפרסום ההדלפה: "זו בוודאות הדלפה של רה"מ נתניהו ואבדן מוחלט של שיקול דעת מצד האיש שאמון על ביטחון המדינה ואמור להפריד בין זה לבין ההישרדות הפוליטית והמשפטית שלו".

ממפלגת "כחול לבן" נמסר בתגובה לידיעה: "איננו מגיבים לסוגיות המצויות בליבת ביטחון המדינה. יש להדגיש שהאירוע המדובר התקיים כארבע שנים לאחר סיום כהונת הרמטכ"ל גנץ ומעלה תהיות רבות על תזמון פרסומו כעת".