רב הישוב תקוע בשיחה עם המסיימים
רב הישוב תקוע בשיחה עם המסיימיםצילום: אליהו כהן

עם ישראל כולו הזדעזע עם הירצחה של אורי הי"ד ובאופן טבעי מנחמים רבים הגיעו לבית המשפחה.

תחושת שותפות הגורל של רבים הובילה ליוזמה של מספר תלמידים בישיבה ליזום סיום ש"ס מלא לזכרה של אורי.

כבר בתוך ימי השבעה התחילה היוזמה לחלק את לימוד הש"ס כולו ולסיימו עד ליום השלושים. פורסם קישור בוואטסאפ אשר דרכו נרשמו למעלה מ-100 לומדים מקרב תלמידי הישיבה ובוגריה, מכרים של משפחת אנסבכר ועם ישראל כולו שרצו ליטול חלק בלימוד לזכרה מתוך רצון להוסיף אור תורה.

כל אחד קיבל על עצמו ללמוד לכל הפחות עשרה דפי גמרא, ויש שהתנדבו אף לכמה עשרות דפים והתחייבו לסיימם במאמץ לא פשוט על לסוף השלושים.

אמש, התכנסו המסיימים והמסיימות יחד בישיבת ההסדר תקוע מבית איגוד ישיבות ההסדר, למעמד הסיום המרגש במעמד הרב גדי אנסבכר, נשיא הישיבה הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ), ראש אבות בתי הדין בירושלים הרב אליהו אברג'ל, רב הישוב תקוע הרב אבי בלידשטיין, וראש ישיבת ההסדר תקוע הרב מיכל פאלק.

"בשנה האחרונה למדנו אורי ואני יחד את ספר הכוזרי אך לא זכינו לסיימו", אמר אביה של אורי ז"ל, הרב גדי אנסבכר המשמש כר"מ בישיבת תקוע מזה שנים רבות. "רבי יהודה הלוי, מחבר הספר שעוסק כולו בחיבור המיוחד בין עם ישראל התורה וארץ ישראל, נהרג בדרכו לארץ אך לא זכה לחיות בה, אנחנו זכינו ליותר. אנו מתנחמים בזה שאורי תזכה להשלים את הלימוד בחברותא עם רבי יהודה הלוי".

ראש ישיבת ההסדר תקוע הרב מיכל פאלק אמר "משפחת הישיבה עברה תקופה קשה מאז הירצחה של אורי ולאורך התקופה עשינו ככל שביכולתנו לסייע ולהנציח את דמותה של אורי ז"ל. היוזמה של תלמידנו להגדיל תורה לזכרה של אורי היא בשורה מרעננת שמראה כי בשיתוף פעולה דרך הרשתות החברתיות ניצן להוציא תוצר נאה של סיום ש"ס מלא. בית המדרש בתקוע ימשיך להיות במה ייחודית ללימוד תורה ולחסידות".