נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב לפיגוע הירי שאירע בשני מסגדים בעיר קרייסטצ'רץ' בניו זילנד, בו נרצחו 49 בני אדם.

"רצח של בני אדם במהלך תפילה, במקום הקדוש להם, הוא מעשה נתעב ופחדני. לא חשוב מאיזו דת אתה, קו אדום נחצה", כתב ריבלין בטוויטר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא "משתתף בצערו של העם בניו זילנד אחרי הטבח הנורא במסגדים". טראמפ כתב בציוץ בטוויטר: "49 בני אדם חפים מפשע מתו ללא סיבה, וכל כך הרבה נפצעו קשה. ארה"ב עומדת לצידה של ניו זילנד בכל דבר שנוכל לעשות. אלוהים יברך את כולם".

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמרה כי "ארצות הברית מגנה בחריפות את התקיפה בקרייסטצ'רץ'. המחשבות והתפילות שלנו עם הקורבנות ומשפחותיהם".

מלכת בריטניה אליזבת אמרה כי היא "עצובה מאוד בעקבות האירועים המזעזעים בעיר קרייסטצ'רץ'. הנסיך פיליפ ואני שולחים את תנחומינו למשפחות ולחברים של אלה שאיבדו את חייהם". המלכה הוסיפה כי "בזמן הטראגי הזה, המחשבות והתפילות שלי הן עם כל הניו זילנדים".

הטבח בשני המסגדים בוצע על ידי ברנטון טרנט, בן 28 מאוסטרליה, שתיעד את עצמו בעת המתקפה. 49 מתפללים מוסלמים נרצחו. בנוסף אליו נעצרו שלושה גברים ואישה.

טרנט הסביר כי ביצע את המעשה הרצחני במחאה על הימצאות המהגרים. "רב-גוניות היא לא חוזקה אלא אחדות, מוסרת ולאומנות שמספקת עוצמה. כל היתר קלישאות", כתב ברנט במסמך בן 74 עמודים שהכין לפני הטבח.