נרגשים להשתתף במירוץ
נרגשים להשתתף במירוץצילום: דוד שטיין

למעלה מ-300 חניכים ובוגרים של תנועת בני עקיבא העולמית, ממדינות שונות ברחבי העולם, הגיעו היום (שישי) למרתון ירושלים כדי לרוץ עם נכי צה"ל ונפגעי פעולות טרור.

תנועות המזרחי העולמית ובני עקיבא החליטו השנה לחבור לעמותת 'תקוות', המסייעת לשיקומם של חיילים שנפצעו בפעילות מבצעית ואזרחים שנפצעו בפיגועי טרור, באמצעות פעילויות ספורט אותן היא מממנת.

בין הרצים המוכרים הוזנק גם איתן חרמון, שיאן העולם בריצת מרתון לקטועי רגליים. איתן (43), שנפצע במלחמת לבנון השניה כשהיה חייל מילואים בגולני ונאלצו לקטוע את רגלו, לא ויתר ועבר שיקום ארוך בעזרת עמותת 'תקוות'. באורח סמלי, את השיא שבר דווקא במרתון בוינה, לפני שנתיים, ביום הזיכרון לשואה ולגבורה.

יחד עם איתן רץ פרי פטל (44), שנפצע קשה בפיגוע בקפה מומנט בירושלים, שחל בדיוק לפני 13 שנה. מאז הפציעה הקשה בפניו ובכתפו, הוגדרו לו 37% נכות. לאחר שנתיים מהפיגוע החל לשקם את עצמו בפעילות ספורט, ומאז כבר השתתף במרתונים ובשישה טריאטלונים עד כה. במרתון זה רץ פטל 21 ק"מ.

בועז לובוצקי, אחיו התאום של עשהאל לובוצקי, שנפצע קשה במלחמת לבנון השניה ומאז נכה בשתי רגליו, רץ למענו את המרתון. לובוצקי חילץ את גופתו של רועי קליין לאחר שפוצץ עליו את הרימון, ומאז קיבל החלטה ללמוד רפואה. הוא משמש כיום כרופא בביה"ח שערי צדק בירושלים.

חניכי בני עקיבא העולמית הגיעו למרתון מרחבי ארה"ב, אוסטרליה, ניו זילנד, אירופה ומדינות נוספות באמריקה הלטינית. כחלק מהשתתפותם במירוץ, מגייס כל רץ תרומות עבור עמותת 'תקוות'. אריאל צ'זנר, מנהל מחלקת גיוס משאבים של בני עקיבא העולמית אומר כי "אנו תומכים בפעילות החשובה למען נפגעי מלחמות ישראל ונפגעי איבה ונרגשים להשתתף במירוץ עבורם״.

מזכ"ל התנועה, רועי אביקסיס, מוסיף "בני עקיבא מחברת צעירים בכל העולם למורשת צה"ל וירושלים כך שיחוו את הדברים ולא רק ילמדו עליהם".