אתיופיאן איירליינס
אתיופיאן איירליינסצילום: istock

גורמים מדיניים מביעים הערב זעם על הודעת חברת התעופה האתיופית 'אתיופיאן איירליינס' לפיה בדיקות ה-DNA שהיא מתכוונת לערוך כדי לזהות את שרידי גופות ההרוגים באסון התרסקות המטוס, יימשכו כחצי שנה.

החברה אף הציעה בהודעתה לבני משפחות 157 הנספים לקחת עימם לארצותיהם אדמה מאזור ההתרסקות ולקבור אותה בטקס דתי, עד אשר יושלם הליך הזיהוי וישוחררו הגופות.

גם שר התחבורה האתיופי ציין במסיבת עיתונאים כי זיהוי הגופות עלול לקחת חודשים ארוכים וניתן רק לאשר שאף אחד מהנוסעים ואנשי הצוות במטוס לא שרד את ההתרסקות.

הגורמים המדינייים אמרו לערוץ 7, "בימים האחרונים נעשו מאמצים בכל הרמות כדי לאפשר כניסת צוותים שלנו שיזהו את גופות שני הישראלים שנספו באסון. נמשיך בכל הכוח לפעול ולדרוש את כניסת הצוותים הישראלים לאתר שבו מצויות הגופות ולפעול להעברתן במהירות האפשרית לקבורה בישראל".

נזכיר כי השלטונות המקומיים אישרו לאחר פעילות דיפלומטית אינטנסיבית לצוות זק"א להיכנס ביום שישי לאתר התרסקות המטוס, אך הם אינם מורשים לזהות את הגופות שנמצאו על ידי השלטונות האתיופים.

בהתרסקות נהרגו שני ישראלים: אברהם מצליח בן 49, נשוי ואב לשתי בנות ממעלה אדומים. מצליח עבד בחברת היי-טק ונסע לאפריקה במסגרת נסיעת עבודה, הוא היה נשוי בשנית לנועה שלה יש ארבעה ילדים.

ההרוג השני הוא שמעון ראם, תושב זכרון יעקב כבן 58. ראם הוא אב לחמישה ילדים, שלושה מאשתו הנוכחית ועוד שניים מנישואים קודמים. הוא שימש כסמנכ"ל אבטחה בחברת שפרן ייעוץ וניהול, המתמחה בייעוץ בתחומי ניהול אבטחה וביטחון לחברות, וארגונים פרטיים בארץ ובחו"ל. הוא יצא מישראל בדרכו לניירובי, דרך אדיס אבבה, לפגישה עסקית.