מדליה
מדליהצילום: פלאש 90, מרים אלסטר

משתלבים ברמות הגבוהות ביותר. בחודש אוקטובר האחרון עשתה משלחת הג'ודו של ישראל היסטוריה כשזכתה במדליות זהב בתחרות הגראנד-סלאם באבו דאבי, בתחרות ראשונה עבורה על אדמת מדינה ערבית כשהיא מתחרה עם סממנים ישראליים.

הערב (מוצאי שבת) שיחזרה את ההצלחה האדירה ואף הכפילה אותה, נבחרת הספיישל אולימפקס הישראלית, כשזו זכתה בשלוש מדליות ארד ומדליית זהב אחת.

הנבחרת הישראלית, הינה נבחרת המורכבת מספורטאים בעלי צרכים מיוחדים החברים בעמותה ששואפת לשלב את בעלי הצרכים המיוחדים בתחרויות העולמיות.

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה את הספורטאים המקצועיים, הג'ודוקא שגיא מוקי שזכה במדליית זהב בגראנד-סלאם שברוסיה וארטיום דולגופיאט שניצח בתרגיל הקרקע באזרבייג'ן, אך הודתה כי הזכיה המרגשת מכל הייתה דווקא של אלה בעלי הצרכים המיוחדים באבו-דאבי.

"איזו שבת מרגשת ומלאת גאווה עם הזכיות במדליות הזהב של שגיא מוקי בגראנד סלאם יקטרינבורג ברוסיה וארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע בתחרות סבב הגביע העולמי בבאקו.
אך הבשורות המרגשות מכולן מגיעות ממשלחת נבחרת הספיישל אולימפיקס באבו דאבי, שם הנבחרת הישראלית בהובלת מנכ"לית העמותה, שרון לוי-בנגה, מסיימת את היומיים הראשונים של התחרות עם שלוש מדליות ארד ומדליית זהב אחת", אמרה רגב.

בצאת השבת שוחחה השרה רגב עם מנכ"לית עמותת הספיישל אולימפיקס ועם זוכה מדליית הארד בג'ודו, דקל בר ניר ואמרה: "צפיתי בכם בהתרגשות עצומה צועדים בגאווה על אדמת אבו-דאבי עם הדגל והשלט המצהיר על זהות המשלחת מישראל. נוכחותכם בתחרות היא ההוכחה שניתן להגשים כל חלום ועוצמת הרוח והנפש של ספורטאיות וספורטאי הספיישל אולימפיקס".

השרה בירכה את הזוכים, אביטל נווה על הזכייה במדליות הזהב והארד ואת גלעד קלישוב ודקל בר ניר על זכייתם במדליות הארד.

בנוסף ביקשה שרת התרבות והספורט ממנכ"לית העמודה שתודה בשם השרה ובשם ממשלת ישראל למארחים על אליפות הוגנת ושיוויונית ומתן הזדמנות שווה לכלל המתחרים להופיע תחת הסממנים הלאומיים ולייצג את מדינתם בכבוד וגאווה.