ברוך מרזל
ברוך מרזלצילום: חזקי ברוך

היום (ראשון) צפויה להתקבל החלטת בג"ץ באשר לכלל העתירות שהוגשו נגד החלטות ועדת הבחירות המרכזית, ובהן פסילת מועמדותו של מועמד עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן-ארי.

העיתון "ישראל היום" מדווח כי אם אכן תיפסל מועמדותו של בן-ארי, ברשימת עוצמה יהודית ידרשו פיצוי: ברוך מרזל ימונה כשר, אם הרשימה תעבור את אחוז החסימה ותצטרף לקואליציה.

לפי הדיווח, אחרי הדיון שהתקיים ביום חמישי בבית המשפט העליון בפסילת בן-ארי, נערכה פגישה לילית בהשתתפות יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ועו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית ומועמד מטעמה.

על פי המידע שהגיע ל"ישראל היום", הפגישה עסקה בחבילת הפיצוי שעוצמה יהודית דורשת, אם וכאשר בן ארי ייפסל מלרוץ לכנסת בהחלטת בג"ץ. חלק מאנשי עוצמה יהודית אופטימים וסבורים שבג"ץ לא יתערב ויימנע מפסילה של בן-ארי. אך חלק אחר סבור שלאור השאלות של שופטי ההרכב בדיון והיחס כלפי עורך הדין יצחק בם, שייצג את בן ארי, ישנה אפשרות סבירה שבן-ארי ייפסל. במקרה כזה, סוכם, יש לתת חבילת פיצוי שתניע את מצביעי עוצמה יהודית להגיע בהמוניהם לקלפיות.

במהלך הפגישה, עו"ד בן גביר הניח תפוח אדמה לוהט כשהציע כי במקרה כזה ימונה ברוך מרזל כשר מטעם הסיעה. עו"ד בן גביר העביר לסמוטריץ' חוות דעת המבוססת על החלטה של שמונה שופטים מבית המשפט העליון בשנת 2015 בעניינו של מרזל, שאישרו את מועמדותו לכנסת במסגרת רשימת אלי ישי. לכן, טוען בן גביר, הדבר מכשיר את מרזל גם בעת הזו.

על פי גורמים בעוצמה יהודית, סמוטריץ' לא שלל את ההצעה. המשמעות היא שעוצמה יהודית תדרוש בכל משא ומתן קואליציוני את מינויו של מרזל כשר מטעמה בממשלה העתידית.

לפי הדיווח, בעוצמה יהודית מעריכים כי אישור מתווה זה יביא למוטיבציה גדולה בקרב מצביעי המפלגה, וכן יוכיח לעותרים כנגדם שפסילה של בן ארי לא רק שאינה משתלמת אלא רק תחזק את עוצמה יהודית.

בסביבתו של ח"כ סמוטריץ' אישרו את קיום הפגישה.

מאפיה משפטיתאלירן אהרון