אילוסטרציה
אילוסטרציהפאש 90

צוות המחנכים בגן הילדים בעיר דיסלדורף בגרמניה ידע כי ההחלטה להזמין אימאם מוסלמי להעביר שעורי חינוך לילדים על האיסלאם, עשוי לגרור ביקורת חריפה.

אולם, בדיעבד התברר כי הצוות לא תיאר לעצמו את כמות האיומים שיספגו מהרגע בו נודע לתושבים המקומיים על ההחלטה.

צוות המחנכים בגן הילדים המוגדר פרוטסטנטי הכריז בשבוע שעבר על ההחלטה לקיים שעורי דת לילדים. במסגרת הפיילוט הוזמנו מנהיגי דתות שונים להעביר לילדים שעורי דת על הדתות השונות בגרמניה. אחד המוזמנים היה אימאם מוסלמי, שאמור היה לספר לילדים על חוקי השריעה. האימאם אכן הגיע לגן הילדים והחל לספר לילדים בני 3-6 על חוקי השריעה, ועל החגים המוסלמים החשובים.

אלא שהיוזמה, מתברר, לא ממש התקבלה בברכה בקרב תושבי דיסלדורף שהציפו את צוות הגן באיומים קשים שהובילו עד שלא נותרה להם ברירה אלא לערב את המשטרה מחשש לחייהם. הרמוט ווילק, כומר פרוטסטנטי שעומד מאחורי היוזמה, סיפר לתקשורת הגרמנית על מה שאירע מהרגע שנודע על היוזמה להזמין אימאם לספר לילדים על האיסלאם.

"קיבלנו עשרות איומים והודעות נאצה, בהם כינו אותנו 'בוגדים', 'אנטי-נוצרים', 'סוללים את הדרך לכפיית חוקי השריעה בגרמניה' ועוד. ציפינו לביקורת, אבל מעולם לא חווינו דבר כזה", אמר ווילק. הוא סיפר כי בעקבות האיומים, נאלץ צוות גן הילדים לערב את המשטרה מחשש לחייהם, כאשר גם שלטונות דיסלדורף עירבו את רשויות החוק על מנת להגן על צוות הגן.

השר הגרמני לענייני משפחה, יואכים סטאמפ, אמר "האיומים והעלבונות אינם מקובלים לחלוטין. הגיוון הדתי צריך להתקבל כהעשרה ולא כאיום". המשטרה הגרמנית פתחה בימים האחרונים בחקירה בנסיון לגלות מי עומד מאחורי סדרת האיומים הקשים כלפי צוות הגן.