עדכון על מצב הפצועים: אחד אנוש ואחד קשה

סגן מנהל בית החולים בילינסון, ד"ר רם שגיא, מעדכן על מצבם של שני הפצועים שפונו לבית החולים מהפיגוע המשולב שהתרחש הבוקר (ראשון) בשומרון.

"לבית החולים בילינסון הגיעו שני פצועים, פצוע אחד במצב אנוש, עם פגיעת ראש, הגיע ממש לפני מספר דקות ומטופל בחדר הטראומה", ציין ד"ר שגיא.

"פצוע נוסף במצב קשה מאוד, הגיע לפני כעשר דקות עם פגיעת חזה ובטן, הוא עובר הערכה כעת בחדר הטראומה, נדע פרטים נוספים בהמשך", הוסיף ד"ר שגיא.

מחקירה ראשונית של הפיגוע הרצחני עולה כי המחבל גנב את רכבו של אזרח זר לאחר שירה לעברו, וזה נמלט מהמקום. המחבל נסע לכיוון תל אביב בכיש 5 ובצומת גיתי אבישר ירה על צעיר נוסף.

פינוי הפצוע אנוש מזירת הפיגועבומרנג נלחמים למען ישראל

בהמשך נטש את הרכב. כרגע לא ברור אם היה מחבל אחד או יותר, צה"ל מבצע מרדף באזור ברוקין.

במסגרת המצוד אחר המחבל, צה"ל סוגר את הכניסות לכפרים שנמצאים באזור הפיגוע: כיפל חארס, ג'מאעין ודיר איסתיא.

בג'יהאד האיסלאמי הגיבו על הפיגוע ומסרו כי "הפיגוע באריאל הגיע כדי להנחות את המצפן ולהזיז את המאבק לשדה הטבעי שלו. אנו מברכים על הפיגוע ומצדיעים לגיבורים המורדים בגדה המערבית".

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע ואמר: "אנחנו בעיצומו של מרדף אחר המפגעים בשני מוקדים באזור אריאל. אני מחזק את ידיהם של כוחות הביטחון ובטוח שילכדו אותם ונמצה איתם את הדין כפי שעשינו בכל האירועים האחרונים".

הוא הוסיף כי "ישראל רואה בחומרה רבה את ירי הטילים ברצועת עזה גם כשמדובר במכוון וגם בטעות. בעקבות ירי הטילים הוריתי לתקוף 100 מטרות טרור של חמאס וצה"ל הנחית עליהם מכה קשה. נעשה כל מה שיידרש כדי להבטיח את השקט לתושבי מדינת ישראל".

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר כי "בסביבות רבע לעשר מחבל תוקף חייל שנמצא בצומת אריאל, המחבל יוצא מאחת החניות באזור, לא ברור לגמרי. הוא יצא מהמרחב מנסה לתקוף חייל, לוקח לו את הנשק, החייל נפגע באירוע והמחבל ירה על שלושה רכבים בצומת".

הוא הוסיף כי "בירי הראשון אזרח נפגע, בשני פגע ברכב נוסע ובשלישי האזרח ברח מרכבו והמחבל לקח את הרכב. המחבל נסע לצומת גיתי אבישר כשלאורך הדרך הוא מבצע ירי מהרכב לצומת וגם שם יש נפגעים. הוא נסע עם הרכב לברוקין וכרגע יש מרדף שם".