אילהאן עומאר
אילהאן עומארצילום: רויטרס

ג'נין פירו, לשעבר תובעת מחוזית ושופטת בית המשפט בארה"ב, שימשה בשנים האחרונות כמנחת התוכנית הפופולרית "צדק" ברשת "פוקס ניוז".

בשבוע שעבר היא דיברה בתוכנית על חברת הקונגרס האמריקאי ממוצא מוסלמי אילהן עומאר, וטענה כי אמונתה המוסלמית של עומאר היא אנטי-אמריקאית ומנוגדת לחוקה האמריקאית.

"האם דבקותה של עומאר בדוקטרינה האיסלאמית הזו מעידה על דבקותה בחוק השריעה, הנוגד את החוקה האמריקאית?" שאלה פירו במהלך השידור.

דבריה עוררו סערה עצומה בארה"ב, ורבים מצרכני רשת החדשות האמריקאית דרשו לפטר אותה מתפקידה. בצעד חריג פירסמו גם ראשי רשת "פוקס ניוז" הודעת גינוי למנחה המוערכת, ובסוף השבוע האחרון תוכניתה בוטלה ללא הודעה מוקדמת.

"ההערות האלו אינן תואמות את עמדת הרשת, והעברנו לה את עמדתנו בצורה ישירה" נכתב בהודעת ראשי "פוקס ניוז". דובר הרשת סירב לאשר או להכחיש כי היא פוטרה מתפקידה, אולם תוכניתה הוסרה מלוח השידורים.

רבים מהצופים בארה"ב התייחסו בשמחה לביטול תוכניתה של פירו. "השופטת פירו לא רק היתה איסלאמופובית, היא רמזה כי חבישת חיג'אב היא בלתי חוקתית ובלתי חוקית בארה"ב. היא צריכה להיות מפוטרת על סמך חוסר ההבנה שלה בחוקה האמריקאית" כתב העיתונאי פטריק הנינגסן.

עם זאת, העיתונאית האמריקאית מילי ווייבר יצאה להגנתה של פירו. "השופטת פירו צדקה כאשר אמרה כי החוקה האמריקאית וחוקי השריעה אינם תואמים אחד לשני" אמרה ווייבר.