איילת שקד
איילת שקדצילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

במחנה הלאומי תקפו הערב (ראשון) בחריפות את החלטת בג''ץ לפסול את מועמדותו לכנסת של ד"ר מיכאל בן ארי, יו"ר מפלגת עוצמה יהודית.

שר התיירות יריב לוין אמר כי ״בג״ץ רמס היום ברגל גסה את ההליך הדמוקרטי והעניק תעודת הכשר לתומכי הטרור. בית המשפט העליון נתן היום חותמת סופית לעובדה שמדובר בבית משפט פוליטי אשר שופטיו פוסקים על פי השקפת עולמם ועל פי סטנדרטים שאין דומים להם באף חברה דמוקרטית.

''מי שבחר לחיות באשליה שחל שינוי בבית המשפט העליון בזכות מינוי כזה או אחר, קיבל היום הוכחה חותכת לכך שרק שינוי יסודי ועמוק במערכת המשפט ישים סוף למצב הבלתי נסבל הזה״, הוסיף לוין.

‏יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב "כשאין ציפיות אין אכזבות. הסוף של תיאטרון האבסורד הפוליטי הזה היה צפוי וידוע מראש. בג"ץ לא מפספס שום הזדמנות כדי להוכיח עד כמה הוא מנותק מהציבור ועד כמה הוא אינו ראוי לאמונו. ביום כזה שבו אנו קוברים שוב את מתינו שופטי בג"ץ קובעים שתומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ‏ישראל יכהנו בכנסת ישראל, אבל מיכאל בן ארי, שבניו משרתים ביחידות קרביות בצה"ל - לא.

שום תעלול משפטי לא יכול להסביר את עיוות הדין האבסורדי הזה. את התשובה לבג"ץ יתן הציבור הישראלי בקלפי בעוד ועוד פתקים של 'טב' שיבהירו שלא בג"ץ יקבע לנו. העם יקבע ויחזיר את בג"ץ למקומו הטבעי", אמר סמוטריץ'.

יו"ר הימין החדש שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי "שופטי בג״צ קרעו את החבל, והפכו עצמם לגורם פוליטי. החלטת בג"ץ לפסול את בן ארי ומאידך להכשיר מפלגות תומכות טרור היא התערבות בוטה ומוטעית בליבת הדמוקרטיה הישראלית, רמיסה של החלטת ועדת הבחירות. מחר בשעה 9:45 אפרסם את תכניתי להשלמת המהפכה המשפטית לקדנציה הבאה".

יו״ר איחוד מפלגות הימין תא״ל (במיל') הרב רפי פרץ אמר בתגובה להחלטת בג''ץ כי ''במדינת ישראל יש דמוקרטיה למראית עין. הרשות השופטת לקחה לעצמה את הזכות לבחור עבור אזרחי ישראל באופן חסר תקדים. עופר כסיף וטיבי בפנים, אך ד״ר בן ארי, יהודי ציוני שבניו משרתים בצה"ל, בחוץ. אנחנו מחוייבים לבלום את הפגיעה של שופטי בג"ץ בדמוקרטיה''.

שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט, הגיב: ״בעוד שבג״צ פסל את חבר הכנסת מיכאל בן ארי שבניו משרתים בצה״ל, אותו בג״צ הכשיר מפלגה שחותרת תחת עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ונותנת רוח גבית לטרור. שופטי בג״צ לא הותירו לנו ברירה אלא לפעול", אמר בנט בערב השקת ספרו של ד״ר חגי בן ארצי ״מגילת התקומה והעצמאות״.

"לכן, אני מודיע כאן שמחר בשעה 09:45 בבוקר שרת המשפטים, איילת שקד, תציג את מלוא התכנית שלה להשלמת המהפכה השיפוטית, כדי להחזיר את המשילות למדינת ישראל וכדי שצה״ל יוכל לחזור לנצח מבלי כבלי בג״צ״, הוסיף בנט.