גנץ ודרעי
גנץ ודרעיצילום: דוברות

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) השתתף היום (ראשון) בישיבה חגיגית של המועצה האזורית מטה בנימין, לרגל אישור תקציב המועצה לשנת 2019.

דרעי סיפר על חבלי הלידה של הקמת הישוב עמיחי למפוני עמונה, "אני זוכר שבאו אלי ראשי המועצה והיישוב והציעו לי שמשרד הפנים ייבנה את היישוב. במשרד הפנים אף אחד לא רצה לקלוט את זה, אין לנו גוף לזה, אין לנו אנשי מקצוע, אבל עשינו את זה. קיבלתי את זה על עצמי ואני מאוד שמח שלמרות כל הויכוחים והקשיים, מי שביקר שם ראה שיש יישוב, משפחות גרות שם".

בנוסף, בישר דרעי: ''אני שמח להודיע שבקרוב ישוחרר בעזרת ה' בקרוב סכום גדול שאושר לפיצויים לאנשים שחיכו לזה כל כך הרבה זמן. החשב של המשרד הודיע לי שהוא משחרר את הכסף".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ שיבח את השר דרעי והעניק לו מזכרת על פעולתו למען ההתיישבות, ''אני חייב להגיד לכל הנוכחים שמטה בנימין מייצרת אתגרים למשרדי ממשלה. זו המועצה היחידה בארץ שבאה למשרד הפנים ואמרה לו: משרד השיכון לא יודע, משרד הביטחון לא יודע, ואז משרד הפנים. כל המשרד אמר: חבר'ה אנחנו לא יודעים, ואז השר דרעי אמר: אין ברירה, ולקח את זה על עצמו.

''היינו בשבוע שעבר עם סגן החשב הכללי בסיור, שאמר: 'חבר'ה לא חשבתי שהמועצה מסוגלת להקים כאלה יישובים'. מצאנו אוזן קשבת ושיתוף פעולה מלא ואלו לא רק מילים בעלמא. שיתוף הפעולה הזה היה חריג ויוצא מגדר הרגיל", תיאר גנץ.