גנץ ולפיד
גנץ ולפידPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) התארח הערב (ראשון) במשדר הבחירות של ערוץ i24NEWS ו"ישראל היום", הגיב לפריצת האיראנים לטלפון של בני גנץ וטען כי ראש הממשלה חייב להיות חשוד בפרשת הצוללות.

"ישנם אלפי ניסיונות פריצה איראניים על כל אחד, כל יום", טען לפיד. ''ולכן הפתרון לכל אחד שמתמצא הוא רק לוודא שאין שום דבר שקשור לענייני ביטחון על הטלפון הפרטי שלך. כולם יודעים זאת, כולנו אנשים מנוסים, ישבנו ארבעתנו כשזה פורסם והסתכלנו אחד על השני, אמרנו 'זה לא סיפור גדול, כולנו יודעים מה מותר ומה אסור לשמור על המכשיר הפרטי'".

על ישיבה בממשלה עם נתניהו, אמר לפיד: "ברגע שהוגש נגדו כתב אישום, ואני לא מחכה לשום שימוע... אנחנו כאילו מתעלמים מהעובדה שיש לנו עכשיו ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום על שוחד, בהאשמות חמורות ביותר, והוא הולך לבלות חצי מהזמן שלו בבתי משפט ועם עורכי דין במקום לבצע את תפקידו. זה בלתי נסבל עבורי מבחינה מוסרית והן מבחינת יכולתו לתפקד".

לפיד נשאל האם הוא חושב שצריך לפתוח את תיק 3000, פרשת הצוללות, והשיב: "כן, אני חושב שתיק 3000 ייפתח שנית. אני חושב שאין סיכוי לעקוף את העובדה שהוא קיבל 16 מיליון שקלים ואף אחד לא ידע על זה.

''ויש עובדה נוספת שפורסמה אתמול, ראש הממשלה הכחיש פעמים רבות את העובדה שהוא עצמו היה זה שאישר את עסקת הצוללות המצרית (מכירת הצוללת הגרמנית למצרים). אתמול פורסם שכן, הוא עצמו היה זה שאישר את עסקת הצוללת המצרית".