ליברמן ופרידמן
ליברמן ופרידמןצילום: דוברות

יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, ומנהיג מחאת הנכים, יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם", אלכס פרידמן, המועמד לכנסת מטעם המפלגה, הציגו היום (שני) את תכניתם לשיפור מצבם של אנשים עם מוגבלות.

התכנית, שכותרתה "רק ישראל ביתנו דואגת לאנשים עם מוגבלות", כוללת שורה ארוכה של צעדים בתחומים שונים כמו חינוך, דיור, תעסוקה ונגישות.

שני הסעיפים המרכזיים הם:

1. תכנית ליישום החוק להעלאת קצבאות הנכות ושיפורו, לרבות הענקת תוספת שווה לנכים הקשישים והעלאת קצבת הנכות עד לגובה שכר המינימום.

2. הורדת נטל העסקת עובדים זרים בסיעוד מהנכים, הקשישים ובני משפחותיהם ולהעבירה לטיפול המדינה. בשלב ראשון, כצעד מקל, הכפלת קצבת השירותים המיוחדים של הנכים המונשמים. המשמעות: 7,000 ש"ח נוספים מדי חודש.

יו"ר המפלגה, שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר, "בקדנציה האחרונה פעלנו רבות בתחום החברתי, העברנו הקלות במס למשרתי מילואים, העברנו סיוע בשכר דירה לחיילים בודדים, העברנו מענק חימום לאזרחים ותיקים. זאת רק התמצית וזאת רק ההתחלה. בקדנציה הבאה מפלגת "ישראל ביתנו" שמה לה למטרה להוביל את העלאת קצבאות הנכים והקשישים, ולא כסעיף לקוני במצע, אלא כחלק מרכזי במצע. אסור לנו מבחינה מוסרית להתעלם מכמעט רבע מאזרחי ישראל, אלה שזקוקים לנו יותר מכל. לצד התכנית שלנו לפנסיית מינימום לקשישים, אנחנו מציגים היום את התכנית שלנו לאנשים עם מוגבלות. את התכנית גיבש אלכס פרידמן, שאנחנו גאים מאוד שהוא איתנו. אנו מתחייבים לקדם את התוכנית בקדנציה הקרובה וכמו שהוכחנו לא פעם, אצלנו מילה זו מילה".

אלכס פרידמן, מנהיג מחאת הנכים, יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם" המתמודד ברשימת המפלגה לכנסת, אמר, "במשך ארבע שנים נלחמנו על הזכויות שלנו ברחובות, הגענו להישג משמעותי מאוד, אבל לצערי לא מספיק בעקבות פערים עצומים שנוצרו עם השנים. פערים שלצערי ממשיכים לגדול בגלל אטימות וסדר עדיפויות שגוי. רק לפני שבועיים ראינו את בג"ץ דוחה עתירה של הנכים הקשישים כי משרד האוצר, בראשות שר האוצר משה כחלון, טען ואיים כי אם יועלו קצבאות הנכים הקשישים הם יקצצו את קצבאות כלל הנכים. זה לא ייתכן ואבסורד של ממש. אנו מאמינים בזכות הבסיסית לקיום בכבוד, בכך שקצבת הנכות חייבת להיות בגובה שכר המינימום ושהנכים הקשישים יקבלו תוספת שווה. כל זאת לצד שילוב אמיתי בתעסוקה, הנגשת המרחב הציבורי ושבירת הסטיגמות שאדם נכה שווה פחות".

"הצטרפתי לפוליטיקה כי הגיע הזמן לשנות מבפנים ושמחתי למצוא במפלגת "ישראל ביתנו" דלת פתוחה, ראש פתוח וכוונה אמיתית לפעול במעשים ולא בדיבורים. מדובר בתקדים היסטורי שבו מפלגה מובילה שמה את האנשים עם המוגבלות במרכז ובראש סדר העדיפויות. אני מודה לשר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, על האמון והרגישות לנושא החשוב. מפלגת 'ישראל ביתנו' היא האלטרנטיבה היחידה לעמדה מדינית-ביטחונית חסרת פשרות ולעמדה חברתית חסרת פשרות, והמפלגה היחידה שתדאג לנכים ולקשישים באמת", הוסיף.