לאחרי חמש שנים
לאחרי חמש שניםצילום: דוברות משרד הביטחון

חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי-אזרחי שהשלימו חמש שנים ממועד סיום שירותם ולא מימשו את מלוא כספי הפיקדון למטרות הקבועות בחוק, יקבלו את יתרת הכספים ישירות לחשבון הבנק, אשר באמצעותו קיבלו את מענק השחרור.

השירות החדש בא להחליף את הצורך של חיילים משוחררים ללכת לסניפי בנק לאומי או בנק הפועלים (המורשים לכך), כדי למשוך את יתרת הפיקדון שנותרה להם לאחר חמש שנים מיום השחרור.

במהלך החודשים הקרובים חיילים משוחררים שסיימו שירותם בין 12.7.2010 ל-31.12.2013 ועדיין נותרה להם יתרת כספים בפיקדונם האישי, יזוכו בהדרגה לחשבונות הבנק כפי שמעודכנים בצה"ל.

חמדה מרק, סמנכ"ל וראש האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, אמרה כי "העברת יתרת הפיקדון ישירות לחשבון הבנק של החייל המשוחרר היא מהפכה של ממש בשירות. מעכשיו חיילים משוחררים, שמסיבות כלשהן לא ניצלו את הפיקדון במהלך החמש שנים, יקבלו את היתרה ישירות לחשבון הבנק ללא צורך בפעולה אקטיבית מצידם. מדובר בשירות חדשני, שיקל ויסייע למשוחררים בחיי האזרחות. האגף והקרן מלווים את החיילים מיום שחרורם מצה"ל, בהכוונה תעסוקתית, סיוע במימון לימודים או מימון לפתיחת עסק והטבות נוספות".

דבורה חסיד, יו"ר הקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון: "זהו שירות חשוב וחיוני עבור החיילים המשוחררים, המעיד על השקעה מתמדת בשיפור השירות שלנו לחייל המשוחרר. נמשיך לפעול ככל הניתן על מנת לוודא כי החיילים המשוחררים ממצים את זכויותיהם הקבועות בחוק".