יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: פלאש 90

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין השתתף היום (שני) בטקס הממלכתי לזכרו של יוסף טרומפלדור והנופלים בקרב על תל חי.

"טרומפלדור בלט במלחמת הקיום של העם היהודי אבל גם היה לוחם חסר פשרות המלחמת הרעיונות", אמר אדלשטיין בטקס, "הוא לא האמין בעמדה העקרונית שקראה ׳להמתין׳. להמתין להכרה בינלאומית, להמתין שיהיה מספיק כסף, להמתין שכל התנאים יבשילו לפני פעילות רחבת היקף. הוא חשב אחרת, שאסור להמתין. שצריך לעשות הכל למרות התנאים המוגבלים ולשאוף הכי גבוה".

"תשעים ותשע שנים עברו מאז תם הקרב בתל חי. כל כך הרבה השתנה מאז - אבל חזונו של טרומפלדור חי וקיים. עם ישראל לא צריך להמתין להכרה בינלאומית כדי להתיישב בכל רחבי ארצו, גם ביהודה ושומרון. עם ישראל לא צריך להמתין לאישורים של מעצמות זרות כדי להגן על עצמו מפני אויביו. עם ישראל לא צריך להמתין לטובות ממדינות זרות כדי לקיים כלכלה חזרה ועצמאית. רוחו של טרופלדור דוחקת בנו לא להמתין, לא לחכות. כך אנחנו עושים, וכך נמשיך לעשות", הוסיף.

שרת הבינוי והשיכון ד״ר יפעת שאשא ביטון (כולנו) נשאה אף דברים בטקס לזכרו של טרומפלדור "מדי שנה, בי"א באדר, ניצבים אנו כאן, בתל חי, לפני אנדרטת האריה השואג".

"האריה, אותו פוגשים לאורך שנים רבות אלפי אנשים, שבאים לתת את הכבוד הראוי לסיפור גבורתם של טרומפלדור וחייליו אשר נשזר לאורך ההיסטוריה של מדינת ישראל עם סיפור גבורתם של טובי בנינו ובנותינו, שנפלו בקרב למען המולדת".

השרה ביטון הוסיפה "האריה ששואג את שאגת הגבורה שואג היום גם את שאגת הכאב על האובדן והשכול. ב-24 שעות האחרונות איבדנו בפיגוע רצחני ונתעב שני בנים נוספים – סמל ראשון גל קיידאן והרב אחיעד אטינגר זיכרונם לברכה. אני משתתפת בצערן של המשפחות ומאחלת לפצועים החלמה מהירה".

"לצערי, גם בעת הזו אנו עדיין נלחמים על זכותנו הלגיטימית לחיות כאן במדינת ישראל, בביטחון ובשלווה, ומתמודדים עם אתגרים ואיומים ביטחוניים, שדורשים מכל אחד בעם ישראל את אותם תעצומות נפש שבהם ניחן טרומפלדור. את אהבת המולדת שאין לה גבולות, את החובה והזכות לשירות הצבאי בהגנה על העם והמדינה ואת האמונה בצדקת הדרך ללא פשרות. כל זאת לצד השאיפה לחיים אזרחיים וחברתיים שפויים במדינתנו היקרה".