יתומי הרב אחיעד אטינגר הי"ד
יתומי הרב אחיעד אטינגר הי"דצילום: קובי ריכטר/TPS

הרב פנחס צברי, ר"מ בישיבת אורות אביב שבה שימש הרב אחיעד אטינגר הי"ד עד לפני כמה שנים כראש הכולל, מספר לערוץ 7 על דמותו של הרב שנרצח בפיגוע בשומרון.

"הצער והכאב הגדול על הירצחו של הרב הגאון הרב אחיעד אטינגר בידי בני עוולה הוא בלתי נתפס. הרב היה מופלא מאוד בשני דברים שהוליכו אותו בחייו, תורה וגמילות חסדים. זה היה מעל ומעבר למשוער, הוא היה מגיע לבית המדרש לפני הזמן ויוצא אחרון בלילה. בימי שישי עד שעה לפני כניסת שבת הוא היה עדיין לומד תורה. הייתה לו גדלות תורנית".

"מלבד המלגה של האברכים הוא היה עוזר להרבה אברכים. היה מוסיף להם ועוזר כלכלית לעוד אנשים גם בשכונות קרית שלום ושפירא. הוא היה מומחה בדיקור סיני ועשה טיפולים חינם לאנשים בתל אביב כולל ייעוץ רפואי", הוא מוסיף.

הרב צברי מספר שהרב אטינגר 'הציל את דרום תל אביב' כהגדרתו. "לפני שלוש שנים הוא פתח את ישיבת "עוז ואמונה" ברחוב יסוד המעלה בתל אביב. המקום הזה לצערנו נראה כמו אפריקה הקטנה והרב החליט להקים שם ישיבה. הוא השיג תרומות, הביא תלמידים ואברכים והקים את המקום.

״הייתי שם הבוקר, דיברתי עם התלמידים והאברכים וגם שמעתי את הסוחרים באזור. כולם בוכים בדמעות על הרב. הסוחרים בוכים על הרב הגדול שהחזיר להם את האור. הם מספרים שעד שהוא הגיע לא היית יכול להסתובב ברחובות. היום רואים יהודים. המקום חי מחדש".