משה פייגלין בכנס זהות
משה פייגלין בכנס זהותצילום: דוברות זהות

יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין אומר לערוץ 7 כי פסילתו של מיכאל בן ארי על ידי שופטי בית המשפט העליון מוכיחה שהמהפכה המשפטית של השרה שקד לא הוכיחה את עצמה.

"מדובר בכתם בל ימחה על הדמוקרטיה הישראלית. על אף שחשבתי שראיתי הכול לא האמנתי שזה יקרה. מדובר בכתם על ההצלחה הגדולה של איילת שקד. הרי אותו שופט מינץ תושב גוש עציון ששרת המשפטים התהדרה כהצלחה הגדולה של המהפכה שלה במערכת המשפט, הוא הצביע גם בעד החרפה הזו. העובדה היא ששוב כל אותם כוחות שחושבים שהם יכולים להיות מין ארנבת כזו שמשפיעה על האריה מבפנים בסופו של דבר הם רק מזינים את האריה שתמיד ידרוס אותנו ויחריב אותנו בכל רגעי המבחן. בין אם זה מבחנים משפטיים בין אם זה מבחנים טריטוריאליים כמו הרס בתים שכונות וישובים".

לדבריו ההבטחות היום של השרה שקד הם העתק הדבק של מצע זהות, "את כל מה שאיילת שקד ממהרת פתאום לומר הבוקר שהיא הולכת לעשות במאה הימים הראשונים לכהונתה הבאה הכול זה ציטוט מדויק מתוך המצע של זהות. שינוי שיטת מינוי שופטי בית המשפט העליון, שימוע פומבי, ביטול הועדה למינוי שופטי העליון, שינוי מעמדם של היועצים המשפטיים כל זה במצע שלנו".

פייגלין לא קונה את ההבטחות של שקד על השלמת המהפכה המשפטית בקדנציה הבאה, "היו לאיילת שקד ארבע שנים לעשות את זה. מה את מספרת לנו עכשיו סיפורים שפתאום זה מה שתעשי. הנה השופט שאת עצמך מינית הצטרף לשיטה והצביע גם הוא בעד פסילת בן ארי. על מי את עובדת סליחה על השפה. את מי את מבלפת. ארבע שנים היו לך לעשות בדיוק את מה שאת אומרת שתעשי. מישהו באמת מאמין שאולי בארבעה המנדטים שהיא תקבל היא תעשה כשרת המשפטים מה שהיא לא עשתה ארבע שנים עם כוח גדול בהרבה".

לדבריו השיטה של השינוי השקט נכשלה, "תפסיקו לחשוב שבכל מיני ועדות עלומות וחשוכות בלי פרוטוקולים ניתן לנהל מדינה ולהפוך אותה ליהודית יותר ונאמנה יותר. דווקא במקומות האלה עוצמתן של המערכות שאינן נבחרות חזקה יותר מהעם. אם אנחנו רוצים להמשיך ולהיות אותה ארנבת שמנסה להשפיע מבפנים נמשיך ונצביע לאותן מפלגות ישנות שתמיד ברגע הקריטי יכשלו".

ובזה לא תמה ההתקפה של פייגלין על שקד, "לא רק שהיא לא עשתה היא עשתה בדיוק את ההפך. בוא לא נשכח כיצד בנט ושקד הצטרפו ונתנו רוח גבית לעינוי הנערים דבר נורא ואיום. אני לא אשכח כיצד עמדתי בחוץ והפגנתי עם אנשי הגבעות מול בתיהם של המפכ"ל ואחרים כדי לחזור הביתה ולשמוע את נפתלי בנט שואל את כולם למי אתם מאמינים לאיילת שקד או לאיתמר בן גביר. מדובר באנשים מתעתעים שהצטרפו לשיטה במקום להלחם בה ויצרו מיצג שווא כאילו שהם עושים מהפכה".

פייגלין מצהיר כי הוא הוכיח זה שהוכיח נאמנות לערכיו על חשבון טובתו האישית והוא יוביל שינוי גלוי, "כשאני הייתי בכנסת כחבר כנסת בודד מהליכוד זמן קצר אחרי שבנימין נתניהו החליט לשחרר מאות מחבלים רוצחים הודעתי שאני הולך להצביע נגד התקציב אם הוא יעשה את זה. האם איילת שקד הצטרפה אליי, מפלגה שלמה הייתה יכולה להצטרף אליי ולמנוע שחרור מחבלים. לא איילת לא נפתלי אף אחד לא הצטרף, כולם כולל כולם הפכו שוב להיות אותה ארנבת שמנסה להשפיע על האריה מבפנים".

לשיטתו של פייגלין השינוי האמיתי בבית המשפט העליון יבוא רק כאשר שופטי העליון יבחרו על ידי העם, "הבעיה היא לא שופט כזה או אחר אלא למי הוא מחויב ואצל מי הוא עובד. כל השיטה הזאת שבית המשפט משבט את עצמו צריכה להעלם מהעולם. שופטי בית המשפט העליון צריכים להיבחר על ידי הציבור באמצעות נציגיו ולייצר מנעד שמשקף נאמנה את כל הגוונים בציבור. אם יש לך היום שני שליש ימין ושליש שמאל פחות או יותר, כך צריך להראות בית המשפט העליון. וכאשר שופטי העליון יבחרו על ידי הציבור הם גם יעבדו אצלו. רק אם נעשה בית משפט עליון כזה כל המערכת המשפטית והיועצים המשפטיים יעבדו בשביל הציבור והמדינה תחזור לעם. ומכיוון שהעם הוא יהודי והעם ברובו הגדול נאמן אז בצורה הזאת נקבל תרבות יהודית ונאמנות יהודית".

לשכת שרת המשפטים מסרה בתגובה: "פייגלין 20 שנה בפוליטיקה ולא עשה כלום. רק דיבר. הוא לוקח קולות ימין לרשימה שחצי מאנשיה הם אנשי שמאל. לעומתו, שקד בארבע שנים כשרה ביצעה מהפכה של ממש במערכת המשפט, כולל מינוי שישה שופטים עליון, 330 שופטים מגוונים לכל הערכאות, שינוי היחס של מערכת המשפט לתושבי יו"ש והחלת ריבונות דה פאקטו על מזרח ירושלים, כפר עציון והנגב המערבי. מי שרוצה ממשלת ימין צריך להיזהר ממי שקבע שממשלת ימין לא מעניינת את הסבתא שלו".