ראשי 'כחול לבן'
ראשי 'כחול לבן'Photo by Noam Revkin Fenton/Flash90

יו"ר כחול לבן גנץ תקף את רה"מ נתניהו במסיבת עיתונאים: "חלק מביטחון הוא הידיעה שמקבלי ההחלטות במדינת ישראל עושים זאת משיקולים נקיים ללא אינטרסים אישיים או כספיים. בימים האחרונים התקבלו פרטים חדשים וחמורים אודות עסקת הצוללות. פרשת השחיתות אולי החמורה ביותר בתולדות המדינה"

מפלגת כחול לבן ערכה הערב (שני) מסיבת עיתונאים בה קראו ראשי לפתוח בחקירה מחודשת נגד ראש הממשלה בפרשת הצוללות, בעניינה קבע היועמ"ש כי אין עילה לחקור את ראש הממשלה.

"אנחנו ניצבים בפניכם שלושה רמטכלים וחבר קבינט שהוסתר מהם שרה"מ מקבל כסף. 16 מיליון שקלים שהלכו לכיס של נתניהו מחברה הקשורה ישירות לעסקת הצוללות", פתח יו"ר המפלגה בני גנץ.

"השבוע נחשף גם שראש הממשלה אישר מאחורי גבה של מערכת הביטחון מכירת צוללות מתקדמות למצרים. זאת בלי שאף אחד מהגורמים המוסמכים במערכת הביטחון ידע על כך", הוסיף גנץ.

הוא טען כי "נתניהו הכחיש זאת, הוא שיקר. פשוט שיקר. זו גם פגיעה באמון הציבור והמערכת וגם פגיעה בביטחון. בשל אובדן האמון והפגיעה בקודש הקודשים הביטחוני, אני מודיע בזאת שאנחנו נקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את הפרשה הזו ואת כל המעורבים בה".

שר הביטחון לשעבר משה יעלון אמר כי "ההחלטה למכור צוללות למצריםהפתיעה אותי ואת אנשי משרד הביטחון. מבירור שעשה אל"מ עמוס גלעד, ראש האגף המדיני הביטחוני עם הגרמנים, למדתי שהאישור נעשה על ידך, נתניהו"

"שאלתי אותך אם נתת אישור לממשלת גרמניה למכור צוללות באיכות כמו שלנו למצרים, והכחשת. לכן ביקשתי מנשיא המדינה רובי ריבלין, טרם נסיעתו לגרמניה, לבדוק את הנושא עם הקנצלרית אנגלה מרקל. ריבלין חזר עם אותה תשובה - שגרמניה קיבלה אישור ממך", הוסיף יעלון.

"מה גרם לך להתערב וללחוץ על ביטול המכרז הבין לאומי לרכש ספינות המגן ולנסות להפנות את העסקה מלכתחילה לטיסנקרופ?. ביבי, על בסיס מה פנה עו"ד שמרון, יחד עם מיקי גנור, אותו מתווך שהפך לעד מדינה, שבוע לאחר סיום תפקידי כשר הביטחון. ליו"ר ההסתדרות ומזכיר ארגון "אזרחים עובדי צה"ל" והודיעו להם שמספנת חיל הים הולכת להיות מופרטת וחברת טיסנקרופ תקבל אחריות להחזקת כלי השיט של חיל הים ושכדאי להם, לניסנקורן ומשה פרידמן, לשתף פעולה עם המהלך כי בכל מקרה זה ילחץ עליהם מלמעלה?", דברי יעלון.

ח"כ יאיר לפיד הוסיף, "כמי שהעיד בפרשת הצוללות, כמי שניהל חלק מהמשא ומתן עם הממשלה הגרמנית, אני מצטרף לקביעה הנחרצת שזו פרשיית השחיתות הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה. ונתניהו עומד במרכזה".