אילון שלו-אמסלם
אילון שלו-אמסלםצילום: באדיבות המשפחה

אלי בר זכאי שדרס למוות את הנער אילון שלו-אמסלם (13) ופצע את חברו, עלה הבוקר (שלישי) לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

בר זכאי סיפר בתחילת דבריו, "אנחנו שבעה אחים בבית. אבא הוא רב תורני, אמא מעצבת. אין לי עבר פלילי. בשמונה בערב נסעתי לבית של הלל (חברו של בר זכאי). אספתי אותו ונסענו לכיוון המרכז. הלל אמר לי לעצור בחנות בתל אביב. הלל קנה וודקה ואני אקסלים. יצאנו לכיוון בית של חבר בפתח תקווה. אני שתיתי בלו, הלל אמר לי שהוא רוצה לנסוע לבית אחר".

"עלינו על הרכב לכיון גבעתיים לבית אחר והייתי עסוק בטלפון. התקשרתי להלל שנעלם לי, עליתי לבניין ואחרי כמה דקות הלל הגיע. ישבתי שם 5-10 דקות. ראיתי שלא מתאים לי להישאר, וביקשתי מהלל לבוא איתי. הוא לא רצה והלכתי לאוטו. התקשרתי אל הלל וביקשתי ממנו לבוא - והוא לא רצה. שמתי ווייז ודיברתי עם חבר. אמרתי בצחוק שאני אחרי בקבוק בלוגה. לא הייתי יכול לדבר אם באמת הייתי אחרי בקבוק בלוגה. רציתי להראות לחבר שלי שאני גבר - שגם אני שותה. התרברבתי ששתיתי בקבוק בלוגה".

הסנגור אורי קינן שאל את בר זכאי: "הלל (חברו של בר זכאי) אמר לך 'לא תצא לשלוותה, תגיע לשלוותה עם שלילה לכל החיים'. מה אתה אומר על זה?". בר זכאי השיב: "יכול להיות שהוא חשב ששתיתי שם וודקה. אז הוא אמר לי אל תצא. הוא רצה שאשאר איתו שיהיה לו איך לחזור".

התאונה הקשה אירעה ביולי שנה שעברה ברחוב אבן גבירול בתל אביב. בר זכאי מואשם בהריגה, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות ועבירות נוספות. בני משפחתו של הנער המנוח הגיעו הבוקר לבית המשפט.

נציין כי לטענת הפרקליטות, כבר לאחר התאונה ניסה בר-זכאי לשבש את החקירה. הוא התקשר מזירת התאונה לחברו ואמר בלחש: "תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים, הבן אדם פה גוסס. תבוא לפה מהר". לפי כתב האישום, בר-זכאי עשה זאת כדי להעביר את סימני האלכוהול בגופו טרם בדיקת הינשוף.

מחקירת המשטרה עלה כי בגופו נמצאה כמות של 600 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף - יותר מפי שניים מהמותר.