פגיעה חמורה מאוד בזכות הבוחראלירן אהרון

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, ביקש היום (שלישי) מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להעביר את חוות דעתו על בקשת איחוד מפלגות הימין לערוך שינוי ברשימה לכנסת ה-21.

מלצר מבקש ממנדלבליט להעביר את חוות הדעת עד מחר, כדי לקבוע האם הרשימה הדתית תוכל לשבץ את איתמר בן גביר במקום החמישי, במקום ד"ר מיכאל בן ארי שנפסל על ידי בג''ץ.

אם יבוצעו שינויים ברשימה, את המקום השמיני יקבל יצחק וסרלאוף, נציג ''עוצמה יהודית'' המוצב כעת במקום ה-39.

וסרלאוף בן ה-26 מדרום תל אביב, נשוי ואב לשניים. הוא גדל בעיר העתיקה בירושלים, למד בישיבה התיכונית "נתיב מאיר", היה מדריך וקומונר בבני עקיבא, למד בישיבת ההסדר מעלות ושירת בגולני.

הרב רפי פרץ, יו"ר מפלגת הבית היהודי, תקף אתמול את החלטת בג"ץ לפסול את מועמדותו של מיכאל בן ארי. בשיחה עם ערוץ 7 אמר פרץ כי "בית המשפט נהג איפה ואיפה. לצערי עופר כסיף שמדבר בשנאה על חיילי ישראל ומתיר את דמם ומדבר על מדינת ישראל בצורה מעוררת קבס, הוא עבר וד''ר מיכאל בן ארי ששני ילדיו משרתים בצה''ל, הוא לא עבר.

''יש כאן פגיעה חמורה מאוד בזכות הבוחר ובדמוקרטיה", תוקף הרב פרץ. ''היה ראוי שבית המשפט יישר קו ולא יתערב בהכרעה של ועדת הבחירות ואם כן אז לא בצורה של איפה ואיפה''.

הרב פרץ, יו"ר מפלגת הבית היהודי, סיפר על הניסיון לשנות את רשימת 'איחוד מפלגות הימין' בעקבות פסילת בן ארי ובשל העובדה שמעולם בתולדות ישראל לא נפסל מועמד על ידי בית המשפט העליון.

''אנחנו ניגשים היום לוועדת הבחירות ומבקשים לשנות את הרשימה. יש עוד כמה דרכים - אולי לשנות בכנסת את סעיף 7א, ניכנס לעומק הסוגיה כי לא יכול להיות ששופטי בג''ץ יקבעו את סדר היום של הבוחר'', כך פרץ.